نیاز امروز جامعه پرهیز از تنگ نظری و احترام به رأی مردم است

رئیس کمسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیاز امروز جامعه شکیبایی، پرهیز از تنگ نظری، احترام به رأی مردم، جلب اعتماد و مشارکت مردم در تمام صحنه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و سازندگی میهن اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان سیاسی و دولتمردان، انقلاب اسلامی ایران را به مانند زلزله‌ای سیاسی در جهان تشبیه کرده‌اند؛ واقعه‌ای که تأثیرات عمیقی در دنیای سیاست بر جای گذاشت و این تأثیرات در منطقه خاورمیانه و در کشورهای اسلامی بسیار عمیق‌تر و تعیین کننده‌تر بود.

وی با بیان اینکه آنچه باعث این تأثیر شده مستقل بودن حرکت انقلابی مردم ایران از تمامی قدرت‌ها و ابر قدرت‌ها در جهان است، ادامه داد: امام راحل (ره) در تمامی مراحل انقلاب تنها مردم را مخاطب خود قرار داده و هدف از انقلاب را ایجاد نظامی مردمی و تنها متکی بر مردم، مستقل و پاسدار حقوق اجتماعی در آزادی‌های مشروع و در چهارچوب آئین مقدس اسلام می‌دانستند.

رئیس کمسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رهبر انقلاب همیشه بر حضور مردم در صحنه تاکید داشته و آن‌ها را در این نظام تنها صاحبان حق می‌دانند، تصریح کرد: اعتماد به مردم و تاکید بر تأمین حقوق آن‌ها و حساسیت در مورد بی‌حرمتی به جایگاه والای مردم در کشور باعث شده آحاد مردم خود را در مقابل نظام و انقلاب مسئول دانسته و با تمام وجود برای حفظ آن در صحنه حاضر باشند.

وی افزود: صحنه‌های حماسی و بی نظیری را مردم در مراحل گوناگون دفاع از انقلاب و در جنگ تحمیلی خلق کرده‌اند که از جمله صحنه‌های بی نظیر در تاریخ ملت‌ها است و به جرأت می‌توان گفت بخش زیادی از این جانفشانی‌ها و ایثارگری‌ها در پاسخ اعتماد حضرت امام (ره) به مردم بود و ایشان همیشه بر رأی مردم تاکید داشتند و مجلس را به جهت نشأت گرفتن از رأی مردم در رأس امور می‌دانستند.

معین اضافه کرد: در شرایط فعلی، تهاجمات همه جانبه به جمهوری اسلامی ایران زیاد بوده و منافع مردم را نشانه گرفته است و دشمنان سعی در منزوی کردن ایران در جهان و توسعه روز افزون فشارهای غیر عادلانه و تحریم‌های ظالمانه دارند؛ بدین سبب باید در جهت جلب مشارکت بیشتر مردم در اداره امور و حضور آنها در صحنه تاکید کرد و با تمام وجود از امکان این حضور برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی میهن دفاع کرد.

رئیس کمسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی حضور مردم در صحنه و مشارکت آنها به شکلی نهادینه شده است، گفت: انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و شوراهای کشور از جمله این مشارکت‌هاست.

معین خاطرنشان کرد: به همین دلیل هر تصمیم و اقدامی در راستای محدود کردن دایره انتخاب مردم و جلوگیری از حضور اقشار مختلف در صحنه، موجب جلوگیری از امکان رقابت در میان سلایق مختلف و بر خلاف مصالح ملی است.

وی گفت: امام راحل (ره) در پیام خود به شورای انقلاب بر تشکیل شوراهای کشور جهت استقرار حکومت مردمی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش تاکید داشته و آن را از ضرورت‌های جمهوری اسلامی دانسته‌اند بنابراین برای تحقق این ضرورت باید زمینه حضور همه جانبه مردم را با تمام توان در جهت تحقق فرمان تاریخی امام راحل (ره) فراهم کنیم.

رئیس کمسیون نظارت، پایش و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: امروز با استفاده از برداشت‌های گوناگون و در بعضی مواقع معارض با این فرمان صریح و با روح فرمایشات و تأکیدات امام خمینی (ره) به نوعی برای حضور همه جانبه مردم و تشویق به حضور آنها در تعیین سرنوشت خود محدودیت ایجاد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی جهان، نیاز به نمود بیشتر مشروعیت و مردمی بودن نظام احساس می‌شود، افزود: تحقق این امر وابسته به حضور بیشتر مردم در صحنه دو انتخابات پیش‌رو خواهد بود و از لوازم آن امکان انتخاب آزاد مردم از بین گرایش‌های مختلف موجود در جامعه است.

معین تصریح کرد: باید قبول کنیم نیاز امروز جامعه شکیبایی، پرهیز از تنگ نظری، احترام به رأی مردم، جلب اعتماد و مشارکت مردم در تمام صحنه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و سازندگی میهن اسلامی است که باید با تمام توان خود در این جهت تلاش کنیم؛ امیدوارم در روزهای پیش‌رو این امر محقق شده و گامی در جهت اعتلای جمهوری اسلامی ایران باشد.

کد خبر 492148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    شما هم به قانون احترام بگذار