فعالیت ۳۳۰۰ نجاتگر و ۱۵ هزار داوطلب در هلال‌احمر اصفهان/ارائه خدمات به ۲۲۰ بیمار کرونایی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، گفت: برای استخدام افراد در پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان ضوابطی وجود دارد و این سازمان داوطلب محور است و بیشترین خدمات از طریق نجاتگران انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی محمد هاشمی صبح امروز _۱۹ اردیبهشت_ با تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال‌احمر در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه در خصوص یک قرن خدمات دواطلبانه مقایسه نشدنی این جمعیت در کشور، اظهار کرد: هر سال هشتم ماه می مصادف با ۱۸ اردیبهشت ماه روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر است و در ایران از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه هفته گرامیداشت این جمعیت نامگذاری شده است.

یک قرن تلاش و فعالیت گسترده هلال‌احمر در کشور

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر قریب به یک قرن تلاش و فعالیت گسترده در کشور دارد و وظیفه اصلی این نهاد ارائه خدمات امدادی در حوادث داخل و خارج از کشور به آسیب دیدگان است و منفعت‌های بشردوستانه را دنبال می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، تصریح کرد: این جمعیت در شرایط عادی نیز وظایفی بر عهده دارد و باید با ارائه آموزش‌های لازم افراد جامعه را برای مقابله با حوادث، کمک به حادثه دیدگان، کمک در امور توانبخشی و تأمین داروهای مورد نیاز بیماران و ارائه خدمات به آنها توانمند کند.

هاشمی با بیان خدمات ارزنده داروخانه جمعیت هلال‌احمر اصفهان به بیماران، گفت: در سال‌های اخیر شاهد ارائه این خدمات ارزشمند برای تأمین داروهای مورد نیاز بیماران در استان بودیم و جذب جوانان و ارائه آموزش‌های لازم به آنها جهت ارائه خدمات بشر دوستانه و امدادی در دستور کار بوده است.

وی اضافه کرد: در زمان وقوع بحران جنگ در بین کشورها نیز جمعیت هلال‌احمر وظیفه امدادرسانی به مجروحان جنگی را بر عهده دارد و آسیب دیدگان و پناهندگان ناشی از جنگ به وسیله نیروهای امدادرسان این جمعیت خدمات درمانی و کمک‌های امدادی دریافت می‌کنند.

استان اصفهان در جایگاه دوم حوادث کل کشور

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، اظهار کرد: در استان اصفهان تلاش بر این بوده تا ارائه خدمات امدادی به نوعی باشد که اگر حادثه‌ای اتفاق افتاد بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین آسیب به حادثه دیدگان امدادرسانی لازم را داشته باشیم.

هاشمی گفت: باور عمومی این است که اصفهان استانی بدون حادثه است در حالی که اصفهان در آمار حوادث کل کشور همیشه در جایگاه اول و دوم قرار دارد، به همین دلیل برای جذب جوانان داوطلب برنامه‌های امداد و نجات برای حوادث زلزله و سیل برنامه‌ریزی شده است و بالاترین آمادگی را در این زمینه داریم و در حادثه پادنای سمیرم در کوتاه‌ترین زمان امدادرسانی به حادثه دیدگان صورت گرفت.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با به‌روزرسانی تجهیزات و پایگاه‌های امداد و نجات در استان بهترین خدمات را به هموطنان ارائه دهیم، اگر حادثه‌ای در استان‌های دیگر نیز اتفاق بیفتد جمعیت هلال‌احمر تلاش می‌کند یاریگر استان‌های دیگر در خدمات امدادی به آسیب دیدگان باشد.

بکارگیری ساعتی نیروهای ایثار در جمعیت هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، خاطرنشان کرد: برای استخدام افراد در پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان ضوابطی وجود دارد و این سازمان داوطلب محور است و بیشترین خدمات از طریق نجاتگران انجام می‌شود و به تازگی با حمایت مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کشور افرادی که با کسب آموزش‌های لازم به درجه ایثار برسند به صورت ساعتی به کار گرفته می‌شوند.

وی اضافه کرد: برای استخدام رسمی افراد داوطلب در این جمعیت به دنبال گرفتن مجوز هستیم تا نیروهای خادم در این سازمان به صورت رسمی استخدام شوند.

هاشمی درباره فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه تجهیزات پایگاه‌های هلال‌احمر، گفت: در ارتباط با توسعه و تأمین تجهیزات خدمات امدادی و فراهم کردن زیرساخت‌ها هر سال تلاش‌های لازم انجام شده و باید مرحله به مرحله اقدامات صورت بگیرد.

نیازمند فراهم کردن زیرساخت پنج پایگاه امداد و نجات در استان

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیازمند فراهم کردن زیرساخت پنج پایگاه امداد و نجات در استان هستیم و برای تجهیز خودروهای امداد و نجات کمبودها در استان باید جبران شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه فرآیند امداد و نجات نیازمند داشتن تکنولوژی و وسایل به روز است، خوشبختانه در حال حاضر تقریباً زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات امداد و نجات در استان مناسب ارزیابی شده است و برای رفع نیازها در آینده امیدواریم با تأمین اعتبار لازم به زیرساخت‌های مدنظر دست یابیم.

هاشمی با اشاره به اقدامات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان برای پیشگیری از شیوع کرونا، گفت: این جمعیت آموزش‌های همگانی برای ترویج بهداشت و پیشگیری از ابتلا به این بیماری را شروع کرد، در ایران از اسفندماه سال ۹۸ با شیوع این ویروس در کشور در مبادی ورودی شهرها کنترل و غربالگری‌ها با هماهنگی سایر نهادها و سازمان‌ها انجام گرفت.

برپایی نقاهتگاه بیماران کرونایی در اردوگاه شهر ابریشم

وی افزود: از همان ابتدای شیوع این بیماری با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان جمعیت هلال‌احمر اصفهان نقاهتگاهی را در اردوگاه شهر ابریشم برای پذیرش بیماران کرونایی آماده کردیم و با پذیرش ۲۲۰ بیمار خدمات درمانی لازم به این افراد برای بهبودی کامل صورت گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، گفت: علاوه بر نقاهتگاه، در طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه صاحب‌الزمان (عج) نیروهای امدادگر هلال‌احمر نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، غربالگری و ارائه آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس داشتند.

پرسنل هلال‌احمر واکسینه نشده‌اند

با پیگیری جمعیت هلال‌احمر کشور تعدادی واکسن برای نیروهای جمعیت هلال‌احمر وارد کشور شد و به دلیل کمبودهای اعلام شده وزارت بهداشت این واکسن‌ها به وزارت بهداشت برای جبران کمبودها تحویل داده شد و هنوز پرسنل هلال‌احمر واکسینه نشده‌اند و امیدواریم در آینده این کار صورت بگیرد.

هاشمی با بیان اینکه اورژانس و جمعیت هلال‌احمر هنگام وقوع حوادث اقدامات پیش بیمارستانی برای مصدومان دارند، افزود: وجه تمایز اورژانس با هلال‌احمر در این است که رهاسازی و جستجو و نجات حادثه دیدگان در حوادث کار تخصصی تیم‌های هلال‌احمر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر حجم مصدومان در حادثه‌ای زیاد باشد بعد از اورژانس برای امدادرسانی به آسیب دیده‌ها، جمعیت هلال‌احمر حضور پیدا می‌کند، در واقع نیروهای امدادرسان این جمعیت موقعی وارد پوشش امدادی یک حادثه می‌شوند که در آن اتفاق مصدومان انبوه گزارش شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، تصریح کرد: اطلاعات قریب به سه هزار و ۳۰۰ نجاتگر و ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب در سامانه جمعیت هلال‌احمر ثبت شده‌ است که این افراد در تخصص‌های مختلف در مواقع بحران و غیر بحران کمک کننده این جمعیت هستند.

کد خبر 492136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.