انتقاد رییس شورای شهر اصفهان از گزارش های یک طرفه صداوسیما

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رویه صداوسیما در گزارش‌های مربوط به مدیریت شهری که دو طرفه است، از مصادیق تخریب محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی در یکصد و هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک پیشاپیش عید فطر، اظهار کرد: امیدواریم با ورود به ماه رمضان مشمول غفران و رحمت خداوند شده و با خروج از این ماه مشمول بخشش خداوند باشیم و با نشاطی معنوی وارد این عید بزرگ شویم.

وی افزود: یکی از دلواپسی‌های مردم شهر اصفهان جاری بودن آب در زاینده‌رود بوده و است و این مهم، مطالبه‌ای عمومی از طرف تمام مردم اصفهان محسوب می‌شود بنابراین لازم است این مطالبه بحق و فراگیر ادامه یافته و صرفاً به امری از سوی مردم شرق اصفهان محدود نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: جاری شدن آب در رودخانه از جمله موضوعاتی است که تمام مردم دغدغه‌مندانه پیگیر آن بوده و بر این مسئله مهم اتفاق نظر دارند لذا باید همانگونه که صرفه‌جویی در مصرف آب در خشکسالی و ترسالی مورد توجه همشهریان و هم‌استانی‌ها قرار دارد، تأمین آب شرب و کشاورزی استان نیز با سرعت بیشتری دنبال شود.

صداوسیما گزارش‌های مربوط به شهرداری را یکطرفه کار نکند

وی با اشاره به پخش چند گزارش در سیمای مرکز اصفهان که مربوط به اقدامات مدیریت شهری است، ادامه داد: در یکی از این گزارش‌ها مطرح شد که زنبورهای عسل بر اثر غفلت شهرداری اصفهان و سم‌پاشی اطراف کندوها از بین رفته‌اند؛ این گزارش پخش شد، اما به پاسخ شهرداری در این خصوص کمتر پرداخت.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان چند سال است درگیر خیابان جانبازان در محل تلاقی منطقه هفت با حوزه شهرداری دولت آباد است که در این خصوص نیز گزارشی در سیمای مرکز اصفهان پخش شد.

وی افزود: شهرداری دولت آباد برای آزادسازی بخشی از این مسیر اقدام کرده و شهرداری اصفهان نیز تقاطع غیرهمسطحی به ارزش ۴۰ میلیارد تومان در این مکان احداث می‌کند که کلنگ‌زنی آن پیش از آغاز سال جاری به زمین زده شد و به سرعت در حال اجرا است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مدیران شهری دولت آباد در این خصوص باید همه مسائل را باهم ببینند و خدماتی که مدیریت شهری اصفهان در آن محدوده انجام داده را نادیده نگیرند، اضافه کرد: صداوسیما نیز نباید به‌صورت یکطرفه تنها به اظهارات شهردار و رئیس شورای شهر دولت آباد اکتفا کند.

وی تاکید کرد: با این قبیل گزارش‌ها ممکن است مردمی که از اقدامات و وظایف مدیریت شهری اصفهان آگاه نیستند به اشتباه بیافتند بنابراین این رویه صداوسیما در گزارش‌هایی که دو طرفه است، از مصادیق تخریب مدیریت شهری اصفهان محسوب می‌شود و لازم است گزارش اقدامات شهرداری اصفهان به مردم داده شود.

هیئت نظارت بر انتخابات مراقب گزارش‌های کذب باشد

نصراصفهانی با اشاره به ساعات پایانی بررسی صلاحیت‌ها در هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان، خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده نامزدهایی که در معرض این بررسی قرار دارند، از اعضای هیئت عالی که مسئولیت خطیری به عهده دارند درخواست و انتظار دارم در روند بررسی مراقب بعضی گزارش‌های کذب و غیرواقعی که با اهداف سیاسی، تسویه حساب شخصی و ترس از به خطر افتادن منافع مالی و اقتصادی گزارش دهندگان، بدون ارائه اسناد متقن، موثق و قابل اتکا ارائه شده، باشند.

وی تصریح کرد: شایسته است در روزهایی که سوگوار شهادت مولای متقیان و عدالت پیشگان هستیم، هیئت نظارت حافظ منافع افراد سالم، پاکدست و دلسوزی که فلسفه حضورشان در انتخابات چیزی جز خدمت به شهر و شهروندان نیست، باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: باید با حفظ آبروی نامزدها، رقابتی توأم با رفاقت شکل گیرد تا زمینه حضور حداکثری فراهم شود و اجازه داده شود مردم فهیم اصفهان با انگیزه بالا در انتخابات شرکت و قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند.

فرهنگسرای استاد شریعت، هدیه مدیریت شهری به مردم حصه

وی با اشاره به تعویق برگزاری افتتاح هفتگی در منطقه ۱۰ شهرداری به‌واسطه شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز اصفهان، ادامه داد: با مساعد شدن شرایط برگزاری افتتاحیه‌ها، امروز یکی از پروژه‌های محرومیت‌زدایی در این منطقه افتتاح خواهد شد.

نصراصفهانی با تقدیر از مدیران منطقه ۱۰ شهرداری، گفت: فرهنگسرای استاد محمدجواد شریعت در محله حصه هدیه‌ای به مردم محروم و نیازمند این منطقه است که امروز افتتاح خواهد شد و امیدواریم مردم این منطقه نهایت بهره را از این پروژه ببرند.

وی با بیان اینکه هر اتفاقی که در ساخت‌وسازهای شهر رخ می‌دهد یا منطبق بر پروانه دریافتی است یا در کمیسیون ماده صد حل می‌شود، گفت: شهرداری‌های مناطق با پرونده‌های حاوی تخلفاتی که به کمیسیون ماده صد ارجاع می‌شود سروکار دارند اما این اتفاق بعضاً تبدیل به یک روند در شهرداری‌ها شده است

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: حتی اگر این اقدام در راستای دفاع از حقوق مردم باشد، یقیناً رویه‌ای بسیار غلط است و نباید به نحوی اقدام شود که زحمات مدیران مدیران شهرداری مخدوش شده و برداشت اینگونه باشد که اقدامات غیرقانونی و بدون مصوبات شورا در شهرداری جاری است.

کد خبر 492063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صدرا IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    چندین سال پیش وقتی پل دو طبقه تهران راه اندازی شد شبکه خبر اعلام کرد اولین پل دو طبقه ایران راه اندازی شده در صورتی که چند سال قبلش پل دوطبقه امام اصفهان راه اندازی شده بود زنگ زدم بهشون گفتم به من گفتند شما اشتباه میکنی ما شبکه خبریها مسلمانیم و هیچ وقت دروغ نمی گوئیم ...... !!!