بهترین خیابان‌های بدون خودرو در جهان

برنامه‌ریزان در اغلب شهرهای دنیا، از کلانشهر سیاتل و نیویورک در آمریکا تا پایتخت انگلستان، در واکنش به شیوع پاندمی کووید -۱۹ اقدام به گسترش پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری کرده‌اند تا از این طریق، فاصله اجتماعی بین مردم را در حین تردد فراهم آورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چنین به نظر می‌رسد که هر روز بر تعداد شهرنشینانی که به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری روی می‌آورند، افزوده می‌شود و همین امر مقامات را به اعمال اقدامات جدیدی برای بستن دائمی بعضی از خیابان‌های شهر به روی خودروها سوق داده است. البته پیاده‌راه‌سازی اتفاق جدیدی نیست و از زمان‌های قدیم نیز در نقاط مختلف دنیا وجود داشته و از محبوبیت بالایی در میان ساکنان یک شهر برخوردار بوده و حتی در بسیاری از موارد، در رونق صنعت گردشگری سهیم بوده است. در ادامه به معرفی بعضی از این خیابان‌های بدون خودرو پرداخته می‌شود:

بهترین خیابان‌های بدون خودرو در جهان

تفریحگاه ثرد استریت (خیابان سوم)، کالیفرنیا

تفریحگاه ثرد استریت، واقع در کلانشهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید که هر ساله بسیاری از مردم سراسر جهان را به سمت خود فرامی‌خواند. این تفرجگاه، سه خیابان را در اطراف خود در بر گرفته که همگی به روی خودروها بسته است و تنها عابران پیاده و دوچرخه‌سواران حق تردد در آن‌ها را دارند. این خیابان‌ها که در دهه ۱۹۶۰ به پیاده‌راه تبدیل شد مملو از رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، خوانندگان خیابانی، فضاهای سبز هر چند کوچک اما زیبایی با درختان آلو است و تمام نیازهای مردم، با هر سلیقه‌ای را فراهم می‌آورد. آبنمایی اعجاب‌برانگیز در محل رسیدن این خیابان‌ها به یکدیگر، جذابیت تفرجگاه‌ها را به حد اعلای خود رسانده و آن را در لیست مقاصد برتر ایالت کالیفرنیا برای گردشگری قرار داده است.

خیابان گربه، توکیو

خیابان گربه در توکیوی ژاپن، مسیری به طول حدود نیم مایل است که بین دو منطقه تجاری مهم شهر واقع شده است و به همین دلیل، روزانه میزبان کاربران بسیاری است. این خیابان، رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز تجاری محبوب، تفریحگاه‌ها و ایستگاه‌های متعددی برای استراحت را در خود جای داده و به همین دلیل به محبوبیت زیادی در میان تمام اقشار جامعه دست یافته است. البته جوانان طرفدار مد بیشترین رفت و آمد را در این خیابان دارند چرا که می‌توانند از فروشگاه‌های بسیار لوکس این خیابان، به خرید و فروش لباس، کفش، اکسسوری و دیگر ملزومات خود با بیشترین کیفیت بپردازند.

بهترین خیابان‌های بدون خودرو در جهان

پیاده‌راه Rue du Petit-Champlain، کبک

کشور کانادا نیز از دیرباز میزبان پیاده‌راه‌های بسیاری بوده که در این بین، مردم کلانشهر کبک بیش از همنوعان خود در سایر نقاط کشور به تردد سبز گرایش داشته‌اند. این خیابان تاریخی، پس از شکل‌گیری شهر در سال ۱۶۰۸ به عنوان اولین منطقه تجاری در آمریکای شمالی، فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت زمانی بسیار کوتاه به شهرتی بالا در میان مردم کل قاره دست یافت. مردم می‌توانند از طریق قدیمی‌ترین پلکان شهر که در سال ۱۶۳۵ ساخته شده، به این خیابان بدون خودروی زیبا دسترسی پیدا کنند. پیاده‌راه Rue du Petit-Champlain فروشگاه‌های هنرهای دستی و گالری‌های بسیار زیبایی را در خود جای داده و به واسطه ساختار رنگارنگ و دیوارنگاره معروف خود که تاریخ منطقه در قرن هفدهم را به تصویر می‌کشد به محبوبیت زیادی در میان گردشگران دست یافته است.

خیابان بدون خودروی لینکولن، ساحل میامی

مردم میامی در ایالت فلوریدای آمریکا روزهای گرم خود را اغلب در خیابان لینکولن می‌گذرانند چرا که در سواحل شهر واقع شده و آن‌ها را از گرمای زیاد مناطق شهری در امان می‌دارد. این خیابان علاوه بر اینکه فروشگاه‌های معروف و لوکس شهر را در خود جای داده، میزبان رستوران‌ها و کافه‌هایی مجلل است و در نتیجه، مکانی ایده‌آل برای گذراندن ساعاتی از روز به شمار می‌رود. جالب است بدانید که مردم در این پیاده‌راه اعجاب‌انگیز می‌توانند به صرف غذاهایی از کشورهای مختلف دنیا نظیر ژاپن، فرانسه و پرو بپردازند که همین امر، محبوبیت آن را در میان گردشگران دو چندان کرده است.

بهترین خیابان‌های بدون خودرو در جهان

خیابان بوکانان، گلاسگو

خیابان بوکانان در گلاسگو، بزرگترین شهر اسکاتلند از سال ۱۹۷۸ به روی تمام وسایل حمل و نقل موتوری بسته شد و از همان زمان به عنوان یک مرکز خرید به محبوبیت در میان مردم سراسر کشور دست یافت. این پیاده‌راه پویا تا پیش از انتشار ویروس کرونا، هر روز میزبان اجراهایی خیابانی بود و همین امر به افزایش محبوبیت آن کمک کرد. فروشگاه‌های زیبا و معماری بسیار منحصر به فرد پیاده‌راه بوکانان که مربوط به دوران ادوارد و ویکتوریا است بر جذب بیشتر گردشگرانی از نقاط مختلف دنیا به این خیابان زیبا تأثیر گذاشته است علاوه بر این وجود گالری‌های متعدد و فروشگاه‌های هنرهای دستی، افراد دوستدار هنر را به سمت این خیابان روانه می‌کند و همین امر رونق اقتصادی را برای هنرمندان شهر در پی دارد. دسترسی به خیابان بوکانان برای مردم بسیار آسان است با این حال اغلب بازدیدکنندگان از طریق مترو خود را به این منطقه می‌رسانند.

بهترین خیابان‌های بدون خودرو در جهان

کد خبر 492057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.