فعالیت دو اکیپ بازرسی نظارت بر ساخت و سازها در گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: دو اکیپ به صورت روزانه در شهر گشت‌زنی می‌کنند و در صورت مشاهده ساخت و ساز غیر مجاز به شهرداری گزارش می‌دهند و بناهایی که بدون پروانه در حریم و اراضی کشاورزی شهر ساخته شده‌ است شناسایی و تخریب می‌شود.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در شهر گلپایگان برخی افراد بدون دریافت پروانه کسب یا بر خلاف مفاد پروانه دریافتی ساخت و ساز انجام می‌دهند، اظهار کرد: در این شهر تعداد ساخت و سازهای بدون پروانه که محدوده قانونی و حریم شهر باشد تقریباً ۱۰ تا ۱۵ مورد و ساخت و سازهای برخلاف مفاد پروانه ساختمانی تقریباً ۷۰ مورد در ماه است.

وی افزود: در یک سال اخیر ۹۰ درصد تخلف ساخت و سازهای غیر مجاز به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شده است و ساخت و سازها در محدوده قانونی شهر بیشتر مخالف مفاد پروانه ساختمانی است.

شهردار گلپایگان گفت: تخلفاتی که در حریم شهر رخ می‌دهد اکثراً بدون پروانه ساختمانی هستند که شهرداری نیز در راستای وظایف قانونی موارد تخلف را به کمیسیون ماده صد برای رسیدگی ارجاع می‌دهد.

وی افزود: دو اکیپ به صورت روزانه حتی در روزهای تعطیل در شهر گشت زنی می‌کنند و در صورت مشاهده ساخت و ساز غیر مجاز به شهرداری گزارش می‌دهند و بناهایی که بدون پروانه در حریم و اراضی کشاورزی شهر ساخته شده است شناسایی و با حکم دادستان گلپایگان تخریب می‌شود.

شکرزاده خاطرنشان کرد: در طرح جامع شهری حریم و محدوده شهر مشخص می‌شود و فردی که می‌خواهد در حریم شهر ساخت و ساز انجام دهد باید از جهاد کشاورزی مجوز تغییر کاربری دریافت کند.

وی افزود: جهاد کشاورزی درخواست تغییر کاربری را به کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی ارجاع می‌دهد، پس از صدور مجوز تغییر کاربری شخص باید به شهرداری برای گرفتن مجوز ساخت مراجعه کند که شهرداری بر اساس مجوز تغییر کاربری صادره شده از جهاد با احداث بنا به همان میزان موافقت می‌کند.

کد خبر 492050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.