کمبود ۴۵ معلم در چادگان

رئیس اداره آموزش و پرورش چادگان گفت: هزار و ۶۰۰ دانش آموز نیازمند به خرید تبلت شناسایی شدند که ۶۷۸ دانش آموز با استفاده از تسهیلات بانکی و برای ۲۴۶ دانش‌آموز با کمک خیران تبلت تهیه و اهدا شد.

رضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در این شهرستان ۵۷۰ معلم به تدریس دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول هستند که در هفته بزرگداشت معلم ۲۰ نفر به عنوان نمونه برگزیده شدند.

وی با بیان اینکه در شهرستان چادگان ۶ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در ۹۱ واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند، گفت: در شهرستان چادگان از ۹۱ واحد آموزشی ۳۰ درصد آن‌ها نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش چادگان گفت: با توجه به مهاجرت معکوس به روستاهای شهرستان؛ برای تحصیل دانش آموزان در روستاهای شهرستان نیاز مبرم به واحدهای آموزشی و معلم داریم.

صفری خاطرنشان کرد: سال ۹۹ با کمک خیرین و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان یک واحد آموزشی در روستای خرسانک سفلی توسط خیر والامقام نادری ساخته شد.

وی افزود: در شهر رزوه عملیات احداث یک واحد آموزشی دارالقرآن و در روستاهای مشهد کاوه، حجت آباد و خرسانک علیا هر کدام یک مدرسه با کمک خیرین و سازمان نوسازی مدارس و دولت در دست ساخت است.

صفری با بیان اینکه سال ۹۹ در مدارس شهرستان ۷۰ شیر پدالی نصب شده است، گفت: هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز نیازمند به خرید تبلت شناسایی شدند که ۶۷۸ دانش‌آموز با استفاده از تسهیلات بانکی و ۲۴۶ دانش‌آموز با کمک خیرین توانستند تبلت خریداری کنند و مابقی نیز از گوشی همراه والدین استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۰ معلم بازنشسته می‌شوند و برای جبران کمبود معلم در سال تحصیلی جدید (۱۴۰۰-۱۴۰۱) ۳۲ معلم از طریق آزمون استخدامی ۲۸ و ۹ معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شدند، اما همچنان ۴۵ معلم کمبود داریم.

کد خبر 492014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.