۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
امتحانات حضوری مدارس لغو می‌شود؟

نماینده مردم آبادان در مجلس از مکاتبه خود با دو وزیر آموزش و پرورش و بهداشت برای لغو امتحانات حضوری پایه‌های تحصیلی نهم و دوازدهم با هدف پیشگیری از احتمال گسترش دامنه شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، جلیل مختار در تشریح جزئیات مکاتبه خود با دو وزیر آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای لغو امتحانات حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم، گفت: با توجه به اینکه خوزستان از جمله مناطق گرمسیری بوده که مدارس آن فاقد دستگاه تهویه مطلوب هستند، احتمال افزایش دامنه شیوع بیماری کرونا همزمان با برگزاری امتحانات حضوری وجود دارد.

وی افزود: وجود انواع ویروس جهش‌یافته کرونا در قالب هندی و انگلیسی به ویژه در شهرهای مرزی که افراد از سایر کشورهای درگیر با این نوع ویروس‌ها همچون عراق به کشور وارد می‌شوند خطر شیوع این بیماری را مضاعف می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: اگر مسئولان مربوطه در حوزه‌های سلامت و آموزش به موقع وارد عمل نشوند، ما قبل از اینکه از پیک چهارم شیوع کرونا خارج شویم، وارد پیک پنجم شیوع آن خواهیم شد.

مختار تاکید کرد: اگر امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در این شرایط به صورت حضوری برگزار شوند، هم سلامت دانش آموزان و هم خانواده‌های آنها را به خطر می‌افتد و هم هزینه سنگینی به حوزه‌های آموزش و سلامت کشور تحمیل خواهد شد.

وی یادآور شد: بنده به‌منظور پیشگیری از بروز بحران ناشی از گسترش دامنه شیوع کرونا در این منطقه با دو وزیر آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکاتبه کردم تا از برگزاری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم جلوگیری شود، بنابراین در نهایت قرار بر این شد که این موضوع در ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمی در جهت ممانعت از بروز مشکل در این منطقه اتخاذ شود.

کد خبر 491919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • فاطمه حسنپور IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    41 0
    برای سلامت دانش اموزان خواستار ِلغو امتحانات حضوریهستیم
  • یه بیمار کلاس نهمی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    41 2
    با این شرایط باید لغو شود امتحانات این دوتا پایه و اینکه ممنون از دولت که اگر مریض شدیم یا مردیم دولت میدع خوآهش می کنم آنقدر قشنگ نگران جون ما نباشید به خدااااااااااااااااااااااااااا خجالت زده می شیم
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    54 1
    اخه کدوم خری یک سال آنلاین درس خونده بعد بره حضوری امتحان بده با زبون خوش میگم غیر حضوری باید برگزار کنید شیفم شد
  • افشین کپیلی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    19 3
    من معدلم 19نیم بود از وقتی کرونا آمد و کلاس ها مجازی شدند معدلم پایین 17شده تو رو خدا امتحان نهم رو غیر حضوری بگیرید
  • ترانه IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    38 2
    من به هیچ وجه اجازه نمیدم فرزندم امتحان حضوری بده این چه وضعشه تو این وضعیت ما داریم تلاش می‌کنیم کرونا از بین بره شما میخواید فرزندان ما کرونا بگیرن جامعه ای که مسئولانش سلامت شهروندان را به مسخره بگیرن و نمره را با ارزش تر از جان بچه ها بدونن آیا به این ها می‌گویید مسئول از خودتون خجالت نمی‌کشید؟ با چه رویی میگید بچه ها بیان مدرسه امتحان بدهند ؟ بیش از این با این پیشنهاد!ات مسخره ارزشتون را پیش مردم نیارید پایین .
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    22 1
    لغو کنید
  • M IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    21 1
    امتحانات اصن نباید حضوری برگزار بشه و اگه این بین اتفاقی برای یکی از ما بیوفته اطمینان داشته باشن که بقیمون ساکت نمیشینیم
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      1 0
      دقیقا همینطوره اگر یکی از ما دانش آموزان به عذای دوستانمون بشینیم همتون سیاه پوش میکنیم
  • لطفا آرزوهایمان را نابود نکنید. IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    1 0
    امتحانات باید غیر حضوری بشه من فرزندم را به مدرسه نمیفرستم که امتحان بده کی گفته نمره از جان فرزندان ما با ارزشتره شما مسئولان چطور میخواید جان نیروی جوان جامعه را به خطر بیندازید لطفا امتحانات نهم و دوازدهم را غیر حضوری کنید اصلا از اول سال تحصیلی برای یک دو روز مدارس باز شد با رعایت پروتکل های بهداشتی و از شهر ما ۷ نفر از دانش آموزان بی گناه جانشان را از دست دادند با این که مدارس ضد عفونی شده بود . لطفا امتحانات غیر حضوری کنید اصلا شما میدونید به دانش آموزان چه استرسی وارد کردید؟ چطور امتحان بدن با این وضعیت.؟
  • R IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    6 0
    سلام به نظره منم باید امتحانات لغو بشع ما مجاز ی درس خوندیم مجازی هم امتحان میدیم
  • خواستار لغو امتحانات حضوری IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    4 0
    چه وضشه این دیگه بحث جونمونه مگه امتحانات از جون بچه هامون با ارزش ترن
  • المیرا IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    2 0
    خواهش میکنم امتحانا رو مجازی کنین من برای تقلب نمیگم خودم شاگرد اول کلاسم ولی معلم هامون در ویس هایی که میفرستادن سرفه میکردن و چندتا رو هم کرونا گرفتن این پیام از طرف همه ی دانش اموزان میگم
  • رضا IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    2 0
    آقا الان اول اینکه جون ما خیلی مهمتر از این داستانه من خودم نهم هستم من معدلم پارسال شد ۱۸/۶۴ درسم هم خوبه اما واقعا الان کسی نمیخونه و اینکه یک سال آنلاین بود این یک ماه هم روش مگه چی میشه من رفتم شکایت کردم ولی برگشتن به ما گفتن که انشاالله چیزی نمیشه . نمیفهمم واقعا اصلا بحث درس به کنار کرونا رو چی کار کنیم من خودم یه بار گرفتم واقعا از مرگ برگشتم یکم به فکر ما باشید
  • رویا IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    3 0
    با یک سال مجازی درس خوندن آخه ادم چطوری بتونه حضوری امتحان بده تو رو خدا امتحان حضوری را لغو کنید
  • هاشمی IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    2 0
    سلام و خسته نباشید بنده به عنوان پدر یک دانش آموز نهمی از شما خواهش میکنم که امتحانات پایه نهم را غیرحضوری کنید. در این تصمیم گیری بحث جان فرزندانمان هست. من به عنوان یک پدر اجازه نمی‌دهم جان فرزندم را به خطر بندازم و بزارم به مدرسه بیات جون فرزندم برام عزیز هست لطفا در تصمیمتون تجدید نظر کنید.
  • صمد IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    2 0
    نه به امتحان حضوری
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    1 0
    امتحان یک روز نیست اگه کسی کرونا گرفت خانواده محترم هم مبتلا میشوند چرا میگویدکلاس دوازده و نهم خرداد حضوری
  • لعیا مرادی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    1 0
    سلام واقعا براتون متاسفم که فک میکنید خانواده ما به خاطر هزینه دارو درمان هست که نمیزارن حضوری امتحان بدیم. انقدر شما خدا نترسید که با جون دانش آموزان بازی میکنید. یکم بترسید که اگه اتفاقی برا دانش آموزی بیفته آه پدر و مادرا بچه هاتونو میگیره. خجالت بکشید واقعا. اسم شما مسئوله
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    سلام چر امتحانات نهم حضوری کردن ,چرا کسی رسیدگی نمی کنه ,یعنی خودشون نمی دونن تو این اوضاع کرونا نمیشه ,
  • نهمی بدبخت IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    ما یه ساله ک مدرسه نرفتیم اونوقت برای امتحان ها جون خودمون و به خطر بندازیم
  • . IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 0
    فعلا که داریم امتحانات رو حضوری میدیم حداقل سخت ندید من خودم نفر اول مدرسه بودم امکان نداشت سر برگه شک کنم امسال ۲ تا امتحان حدود ۱ نمره شک داشتم
  • مهدی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 2
    امتحان صد درصد باید حضوری باشه تمام