واکسن چینی مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرد

سازمان جهانی بهداشت (WHO) مجوز مصرف اضطراری واکسن چینی سینوفارم را صادر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، واکسن کرونای سینوفارم که یکی از دو واکسن عمده چینی به شمار می‌آید و به صدها میلیون نفر در چین و خارج از این کشور تزریق شده است، به عنوان نخستین واکسن کرونای ساخت یک کشور غیر غربی در نظر گرفته شده و مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت (WHO) قرار گرفته است. این اولین بار در طول تاریخ است که سازمان جهانی بهداشت استفاده اضطراری از یک واکسن تولید شده در کشور چین علیه یک بیماری مسری را صادر کرده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) تا کنون واکسن‌های فایزر، آسترازنکا، جانسون اند جانسون و مدرنا را تأیید کرده است بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که واکسن سینوفارم استانداردهای مورد نیاز برای تأیید شدن توسط سازمان جهانی بهداشت را داشته است. با توجه به اطلاعات منتشر شده، سینوفارم یک واکسن ایمن و مؤثر است بنابراین به برنامه کوواکس افزوده خواهد شد. هدف اصلی برنامه کوواکس افزایش تسریع مراحل ساخت و تولید واکسن‌های کرونا و توزیع عادلانه در میان همه کشورهای جهان است.

متخصصان اعلام کردند افراد بالای ۱۸ سال باید به منظور پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹، دو دوز واکسن سینوفارم را با فاصله زمانی سه تا چهار هفته دریافت کنند. شرکت سازنده تخمین زده است که میزان تأثیرگذاری این واکسن برای همه گروه‌های سنی ۷۹ درصد است. با وجود اینکه اطلاعات موجود در مورد تأثیر واکسن سینوفارم بر افراد بالای ۶۰ سال کافی نیست، اما نمی‌توان نتیجه گرفت که این واکسن تأثیر متفاوتی بر این افراد دارد. توصیه شده است افراد بالای ۶۰ سال، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و زنان باردار پس از دریافت واکسن سینوفارم تحت کنترل باشند.

کد خبر 491865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.