روزانه ۱۰۰ هزار مسافر با اتوبوس برقی در مشهد جا به جا می‌شوند

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه نخستین اتوبوس برقی که با مشارکت شهرداری مشهد و یک شرکت داخلی در حال ساخت است، خردادماه امسال به صورت آزمایشی فعال خواهد شد، گفت: برنامه‌ریزی برای افق طرح، جا به جایی روزانه ۱۰۰ هزار مسافر از طریق اتوبوس‌های برقی در خط یک BRT است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سعید حسینقلی زاده مقدم، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهمی که از سوی شهردار و شورای شهر مشهد اکید شده، استفاده از سیستم حمل و نقل پاک به ویژه اتوبوس برقی است، لذا با مصوبه شورای شهر طرح مطالعاتی برای برقی کردن سیستم حمل و نقل عمومی توسط یکی از شرکت‌های داخلی آغاز شد.

وی افزود: در کنار انجام این مطالعات، ساخت اتوبوس برقی با مشارکت شهرداری مشهد و شرکت مپنا نیز آغاز و نخستین دستگاه اتوبوس برقی ساخت این شرکت خرداد ماه امسال به صورت آزمایشی در مشهد به کار گرفته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه طول این اتوبوس برقی ۱۲ متر با بیشینه بار مجاز ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خواهد بود، گفت: این اتوبوس مجهز به ترمز بادی، درهای بادی و فرمان هیدرولیکی به شکل کف کوتاه، دارای رمپ ویژه ویلچر و مجهز به سه درب است.

وی تصریح کرد: اتوبوس در حال تولید با یک بار شارژ قادر به پیمودن مسافتی حدود ۳۰۰ کیلومتر است که با این میزان مسافت تنها به یک بار شارژ در روز نیاز خواهد داشت.

حسینقلی زاده مقدم با بیان اینکه اتوبوس برقی در حال ساخت دارای ترمز احیاگر انرژی برای کاهش اتلاف انرژی خواهد بود، خاطرنشان کرد: نمونه اولیه این اتوبوس دارای شارژر روی اتوبوس است و در هر جایی که برق باشد می‌تواند شارژ شود.

وی ادامه داد: برای استفاده از این اتوبوس نیاز به سیم کشی در طول مسیر نیست و اتوبوس با استفاده از توان باتری حرکت می‌کند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد افزود: مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته، مقرر شده خط یک سامانه تندرو (BRT) به ناوگان برقی مجهز شود که در افق طرح این خط ظرفیت جابجایی روزانه حدود ۱۰۰ هزار مسافر را خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر ایستگاه شارژ در محل پایانه امام رضا (ع) ساخته شده و سایر تجهیزات نیز تا پایان سال جاری توسط شرکت مپنا نصب خواهد شد.

کد خبر 491863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.