سپاهان- پرسپولیس/ اوج حساسیت در دوئل برای قهرمانی

در حساس‌ترین دیدار لیگ بیستم، تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس، فردا از ساعت ۲۰:۲۵ در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس

یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ساعت ۲۰:۲۵

ورزشگاه: نقش جهان

داور: بیژن حیدری

پخش زنده: شبکه اصفهان، شبکه سه

آخرین رویارویی: پرسپولیس صفر- سپاهان صفر

جدال سرنوشت ساز برای قهرمانی فصل

بالاخره انتظارها به سر رسید و نبرد مستقیم دو مدعی اصلی قهرمانی فردا در ورزشگاه نقش جهان برپا می‌شود. شاگردان محرم نویدکیا در سپاهان و یحیی گل محمدی در پرسپولیس که در جدول رده بندی مو به مو یکدیگر را تعقیب می‌کنند و در هر هفته یکی از آنها صدرنشین می‌شود فردا در دیداری تعیین کننده رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند تا در جدال رو در رو نشان دهند کدامیک بر دیگری برتری دارند و صدرنشینی حق کدام تیم است.

همیشه دیدارهای سپاهان و پرسپولیس حاشیه‌های فراوانی داشته است و این دیدار دو تیم نیز تاکنون کم حاشیه نداشته است. مهم‌ترین حاشیه این بازی اما مربوط به تعویق دو روزه آن بود که مشخص نشد سازمان لیگ به چه دلیلی این تغییر تاریخ بازی را به میل پرسپولیس انجام داد. تعویق دو روزه بازی در حالی انجام شد که قرنطینه کاروان پرسپولیس پس از بازگشت از هند ۴ روز زودتر به پایان رسید و شاگردان گل محمدی فرصت کافی برای آماده شدن و تمرین برای دیدار با سپاهان را در اختیار داشتند. در هر صورت دو روز بازی به تعویق افتاد تا بعداً مشخص شود چند مهره کلیدی پرسپولیس مصدومیت‌هایی داشتند که اگر بازی روز جمعه برگزار می‌شد، به احتمال فراوان به بازی نمی‌رسیدند. با این حال لطف بزرگ سازمان لیگ به پرسپولیس که در طول فصول گذشته نیز قبل از دیدارهای پرسپولیس با سپاهان شامل حال سرخپوشان تهرانی می‌شد این بار با واکنشی از سوی سپاهانی‌ها همراه نشد و باشگاه سپاهان ترجیح داد انرژی خود را بی دلیل صرف اعتراض به تصمیم عجیبی که با فشار از بالا گرفته شده نکند و در مستطیل سبز جواب حریف و حامیانش را بدهد.

سپاهان که با محرم نویدکیا از اواخر نیم فصل نخست در قامت یک مدعی جدی قهرمانی ظاهر شد هفته‌هاست نتایج مطلوبی کسب می‌کند و با عملکرد قابل قبول در ساختار دفاعی و البته خط حمله‌اش نشان داده است کاملاً شایستگی رتبه‌ای که در حال حاضر ایستاده است را دارد. سپاهان که تحت تاثیر اندیشه‌های محرم نویدکیا تاکتیک‌های متنوعی برای گلزنی داشته است با اختلاف بهترین خط حمله لیگ را در سپاهان ساخته است و امیدوار است این خط حمله برتر بر خلاف دیدار نیم فصل نخست، راه دروازه بهترین خط دفاع لیگ که در اختیار پرسپولیس است را پیدا کند.

در سوی دیگر پرسپولیسی قرار دارد که در ۴ فصل اخیر با هر حرف و حدیثی که بوده است قهرمان لیگ برتر شده است و البته مصاف با آنها، سخت‌ترین بازی هر فصل برای سایر تیم‌های لیگ است. پرسپولیس که در نیم فصل نخست در فاز تهاجمی مشکل داشت و تساوی‌های زیادی کسب کرد حالا دیگر با توجه به هماهنگی کاملی که خریدهای هجومی جدیدش در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده‌اند در فاز تهاجمی نیز خطرناک شده است.

در سپاهان محمد نژاد مهدی، مدافع وسط این تیم که در کنار عزت الله پورقاز زوج دفاعی خوبی را تشکیل داده بودند از بازی با پرسپولیس محروم است و غیبت او در کنار فرم نامطلوب تیم در بازی اخیر، بزرگ‌ترین نگرانی هواداران و کادر فنی سپاهان است زیرا در سوی دیگر خط حمله پرسپولیس با حضور ترابی، آل کثیر، مغانلو و عالیشاه برای هر تیمی فوق‌العاده خطرناک است.

در شرایطی که به نظر دو تیم قدرت یکسانی در خط حمله و دفاع دارند، شرایط میزبانی و آشنایی با زمین بازی، کفه ترازو را کمی به سمت سپاهان سنگین‌تر کرده است. سپاهان خوب می‌داند پرسپولیس که هفته آینده دربی تهران را در پیش دارد بیش از آنکه دوست دارد برنده این بازی باشد، نمی‌خواهد بازنده شود زیرا شکست قبل از دربی پرسپولیس را وارد بحران می‌کند.

در سپاهان علاوه بر محمد نژاد مهدی، محمدرضا خلعتبری به علت مصدومیت و علی مصلح به علت شک به ابتلا به کرونا بازی با پرسپولیس را از دست داده‌اند. در پرسپولیس نیز چند بازیکن مثل سید جلال حسینی، کمال‌الدین کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی و میلاد سرلک مصدومیت‌های جزئی دارند اما تعویق دو روزه بازی منجر شد همه این مصدومان به بازی با سپاهان برسند و مشکلی بابت همراهی تیمشان نداشته باشند.

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، عزت الله پورقاز، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، احسان حاج صفی، یاسین سلمانی، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، محمد محبی و سجاد شهباززاده

ترکیب احتمالی پرسپولیس:

حامد لک، جلال حسینی، محمد حسین کنعانی زادگان، وحید امیری، سیامک نعمتی، کمال الدین کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، مهدی ترابی و عیسی آل کثیر

کد خبر 491798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.