اقدامات شهرداری اصفهان برای بنت زیرساختی است/ "آفریقای ایران" نیازمند حمایت خیران

شهردار بنت با بیان اینکه مردم شهر بنت از قشر ضعیف و کم درآمد هستند، گفت: حدود ۹۰ درصد مردم این منطقه از لحاظ درآمدی در سطح بسیار پایینی قرار دارند از این رو به نوعی گفته می‌شود بنت «آفریقای ایران» است، اما با حمایت خیران می‌تواند از دایره محرومیت خارج شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوب درّ زاده در جلسه انجمن خیّران اصفهان و سیستان بلوچستان «پیوند سبا» که با حضور اعضای این انجمن، شهردار اصفهان و مسئولان و مدیران شهری شهر بنت برگزار شد، ضمن تقدیر از مردم مهمان نواز اصفهان و نوع دوستی مردم این شهر، اظهار کرد: اقداماتی که شهرداری اصفهان برای شهر بنت انجام داده، ماندگار و زیرساختی بوده است.

وی افزود: سال ۹۸ وقتی در شهر بنت سیل آمد، بسیاری از افراد و دستگاه‌ها از نقاط مختلف کشور برای کمک‌رسانی اعلام آمادگی کرده و تاکید داشتند آمده‌ایم تا مایحتاج ضروری مردم را تأمین کنیم، اما در این میان متوجه عمق محرومیت مردم بنت شدند.

شهردار بنت ادامه داد: در جریان سیل ۱۳۹۸ اصفهان متفاوت‌تر از دیگران ظاهر شد و اقداماتی که برای بنت برنامه‌ریزی کرده و انجام داده، ماندگار و زیرساختی بوده است که امیدواریم مردم ما را از عمق محرومیت خارج کند.

وی با بیان اینکه مردم شهر بنت از قشر ضعیف و کم درآمد هستند، گفت: حدود ۹۰ درصد مردم این منطقه از لحاظ درآمدی در سطح بسیار پایینی قرار دارند حتی به نوعی گفته می‌شود بنت «آفریقای ایران» است.

درّ زاده اظهار کرد: به عنوان شهردار برای شهر هفت هزار نفری بنت، برنامه‌های مختلفی دارم، اما با محدودیت‌های زیادی در شهرداری مواجه هستیم و امکان تحقق این اهداف وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اگر شهرداری امکانات لازم را در اختیار داشته باشد، تمام شهروندان از مزایای آن بهره مند خواهند شد، افزود: ماهانه حدود ۱۵۰ میلیون تومان توسط دولت به شهرداری بنت پرداخت می‌شود که کفاف حقوق کارکنان را هم نمی‌دهد، از سوی دیگر با توجه به اینکه مردم بنت درآمدی ندارند، نمی‌توانیم درآمد شهرداری را از منابع داخلی تأمین کنیم از این رو حتی برای تعمیر ماشین آلات شهرداری و حتی تأمین لاستیک لودر شهرداری با مشکل مواجه هستیم.

شهردار بنت تاکید کرد: اگر شهرداری توانمند شود، امکان خدمت‌رسانی بهتر برای مردم را خواهد داشت که امیدواریم خیران در این زمینه ورود پیدا کنند تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم آن شهر و منطقه ارائه کنیم.

ساخت بیمارستان شهر بنت در راستای طرح هم پیوندی

احمد فولادزهی، رئیس شورای اسلامی شهر بنت نیز در این جلسه، اظهار کرد: از لحظه وقوع سیل سال ۹۸ در شهر بنت که به نوعی سیل رحمت برای مردم بود، شهرداری اصفهان با قوت و جدیت به میدان آمد و اقدامات ماندگار زیادی را در شهر بنت انجام داد.

وی با بیان اینکه ساخت بیمارستان شهر بنت در راستای طرح هم پیوندی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تاکنون پادزهر عقرب‌گزیدگی در کشور ساخته نشده در حالی که سالانه تعداد زیادی از مردم شهر بنت حتی کودکان و دانش آموزان بر اثر عقرب‌گزیدگی جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر بنت تاکید کرد: اگر بیمارستان شهر بنت احداث و تکمیل شود بسیار از مشکلات مردم این شهر مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بستر هم پیوندی در بخش مهارت آموزی و توانمندسازی دانش آموزان و جوانان شهر بنت تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است، ادامه داد: انتظار می‌رود در راستای طرح هم پیوندی، برای اشتغال‌زایی مردم بنت نیز همزمان با احداث بیمارستان تدابیر لازم اندیشیده شود و راهنمایی‌های لازم توسط نیروهای متخصص اصفهانی به جوانان این شهر ارائه شود.

فولادزهی اظهار امیدواری کرد با مجموع اقدامات انجام شده و در حال اجرا در شهر بنت، این شهر را به لحاظ زیبایی و دانش در سطح کشور بشناسانیم.

وی با بیان اینکه در بخش فضای سبز آمادگی لازم برای احداث پارک در مجاورت بیمارستان در حال احداث شهر بنت وجود دارد، گفت: جوانان با استعدادی در زمینه فوتبال داریم که امیدواریم برای استفاده از ظرفیت این افراد برنامه‌ریزی لازم برای احداث زمین فوتبال چمن مصنوعی انجام شود.

ایجاد نشاط و پویایی در شهر بنت با اجرای طرح هم پیوندی

احسان رئیسی، بخشدار بنت نیز در این جلسه، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان سرزمین نخل‌های راست قامت بلندهمت است؛ مردمی وطن پرست، نجیب و انقلابی دارد که هیچ گاه دشمن از این استان نتوانسته به کشور حمله کند و از این پس نیز اجازه نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه این استان علی‌رغم بی مهری گذشتگان، در پرتو انقلاب اسلامی می‌رود تا غبار محرومیت را از چهره خود بزداید، افزود: نقش تأثیرگذار اصفهان در جهت تلاش برای خارج کردن این منطقه و استان از محرومیت‌های تاریخی بسیار با اهمیت بوده و بر هیچ کسی پوشیده نیست.

بخشدار بنت ادامه داد: در قالب طرح هم پیوندی اصفهان و بنت که سال گذشته به همت شهردار اصفهان و شورای اسلامی این شهر و خیران رقم خورد، تاکنون اقدامات بسیار خوبی در خصوص مسائل بهداشتی، آب، کارآفرینی و کارگاه تولید علوفه اجرایی شده که رضایت مردم را به همراه داشته است.

وی با اشاره به ضرورت احداث بیمارستان در شهر بنت، گفت: شهر بنت چهار هزار و ۵۴۱ کیلومتر وسعت دارد، این شهر یک هزار و ۳۵۰ کیلومتر راه دارد که تنها ۱۵۰ کیلومتر آن آسفالت شده و مابقی راه‌ها صعب‌العبور بوده که مشکلات زیادی را برای مردم به ویژه بیماران برای رسیدن به مراکز درمانی ایجاد کرده است.

رئیسی اظهار کرد: با توجه به آمارهای اعلام شده اخیر توسط دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر شهر بنت در خصوص آمار فوتی‌های ناشی از عقرب گزیدگی رتبه نخست کشور را دارد به طوری که سال گذشته ۲۰ نفر فوتی عقرب گزیدگی در کشور داشتیم که هفت نفر آنها از شهر بنت بودند که به دلیل نبود دسترسی لازم به درمانگاه جان خود را از دست دادند.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در حوزه آبخیزداری، تصریح کرد: با توجه به نوسانات شدید جوی و بحران آبی در شهر بنت و اینکه هر ساله بیش از ۴۰ تا ۵۰ روستا از مجموع ۱۰۰ روستای بنت دچار بحران آب هستند، اقدامات در حال انجام در حوزه آبخیزداری در رفع بسیاری از مشکلات و توسعه عمران و اقتصادی منطقه تأثیر گذار است.

بخشدار بنت تاکید کرد: در ۱۱ ماه گذشته در راستای طرح هم پیوندی، امید، نشاط و پویایی در مردم بنت ایجاد شده و این شهر راهی هموارتر از گذشته برای ارتقای شاخص‌های خود می‌بیند.

برکات طرح هم پیوندی برای شهر بنت

سردار مرتضی باطنی، مدیرعامل انجمن خیریه پیوند سبا در این جلسه، اظهار کرد: از زمان تحقق طرح هم پیوندی اصفهان با شهر «بنت» سیستان و بلوچستان، تاکنون برکات زیادی به همراه داشته و اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: انجمن خیران اصفهان و سیستان و بلوچستان متشکل از مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، مرکز نیکوکاری حامیان سلامت، مؤسسه خیریه سعادتی، مجمع رزمندگان بهداری دفاع مقدس اصفهان، مرکز نیکوکاری شهدای رضازاده و هیئت رزمندگان اسلام محبان اهل البیت (ع) است.

مدیرعامل انجمن خیریه پیوند سبا با اشاره به گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این انجمن، تصریح کرد: در حوزه علوفه پیشرفت‌های خوبی علیرغم کاهش بارندگی‌ها داشتیم؛ همچنین با توجه به نیاز منطقه از شاخه، خوشه و ضایعات خرما برای نخستین بار در کشور کارگاه تولید علوفه راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه سه روز قبل از شهر زابل که در تولید علوفه دچار بحران شده، درخواست خرید علوفه داشتند که مقرر شد در مرحله نخست ۲۰۰ تن علوفه به زابل ارسال شود و هزینه کرایه ماشین را تا سقف ۲۵ میلیون تقبل کنیم، ادامه داد: قیمت کاه به سه هزار تومان و قیمت یونجه به بالغ بر سه هزار تومان رسیده و این در حالی که کاه سرشاخه و خوشه را در زابل به قیمت یک هزار تومان تحویل می‌دهیم.

باطنی از فعال شدن هفت کارگاه علوفه در شهر بنت خبر داد و خاطرنشان کرد: شهر زرآباد حدود پنج هزار هکتار مزرعه موز دارد، هر هکتار ۱۲۰۰ نهال در آن کاشته و هر نهال ۱۲ بار در سال هرس می‌شود و هر نهال حدود ۳۵ کیلوگرم وزن دارد حدود دو میلیون تن در سال دور ریز دارد که آنها را می‌سوزانند که با تحقیقات انجام شده مشخص شد اگر ضایعات موز با خوراک خشک سرشاخه مخلوط شود می‌تواند جایگزین بخشی از نهاده‌های دامی باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه آبخیزداری تاکنون هشت حوزه آبخیزداری فعال و در بارندگی‌های اخیر تعدادی از آنها آبگیری شده است، گفت: راه‌اندازی هر یک از حوزه‌های آبخیزداری حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد که ۱۰ میلیون تومان توسط روستاییان و ۳۰ میلیون تومان نیز انجمن پیوند سبا کمک می‌کند.

مدیرعامل انجمن خیریه پیوند سبا با تاکید بر اینکه شهر بنت به عنوان پایلوت آبخیزداری نامگذاری شده است، تصریح کرد: در حوزه دانش آموزی نیز تاکنون اقدامات قابل توجهی در شهرهای زابل و بنت انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای احداث بیمارستان در شهر بنت ۱۵ هکتار زمین تملک و حصارکشی شده و نقشه‌های مربوطه آماده شده است، گفت: تا کنون پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خیریه برای ساخت بیمارستان در شهر بنت واریز شده که از این رقم پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه پرداخت کرده است.

باطنی اظهار کرد: طرح بیمارستان در پنج مرحله انجام می‌شود که گام نخست بیمارستان و محیط اطراف و اقامتگاه پزشکان، گام دوم اقامتگاه پزشکان در چابهار، گام سوم تاکسی هوایی، گام چهارم محل خانه سلامت و گام‌پنجم موقوفات است درخواست شده با تجربه خیریه همدانیان زمین ۵۰۰ هکتاری در زرآباد را برای بیمارستان وقف کنند تا بخشی از هزینه‌های بیمارستان از این طریق تأمین شود.

کد خبر 491643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.