حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای تملک املاک در اصفهان نیاز است

مدیر کل آزادسازی و املاک شهرداری اصفهان گفت: مجموع غرامت‌های پرداختی شهرداری برای انجام آزادسازی املاک اعم از ریالی، ملکی و امتیازی در سال گذشته حدود ۲۷۰ میلیارد تومان بوده که پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به افزایش قیمت‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای تملک املاک واقع در طرح‌های عمرانی هزینه شود.

محمدرضا جواهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فرایند آزادسازی املاک در شهر، اظهار کرد: شهرداری در فرایند انجام آزادسازی املاک تمام حقوق املاک شهروندان را به قیمت روز و به صورت کامل پرداخت می‌کند از این رو جای هیچ گونه نگرانی برای مالکان وجود ندارد.

وی افزود: اگر در ردیف بودجه تملکی مصوب شده باشد، ذی‌نفع یا ذی‌نفعان ملک شناسایی و به شهرداری دعوت می‌شوند تا در کمیسیون مربوطه همراه با مدارک مالکیت حضور یابند و در جریان طرح و اینکه چقدر از ملک آنها رد طرح قرار دارد و قیمت آن همچنین نحوه پرداخت غرامت (به صورت ریالی، ملکی، واگذاری امتیاز یا ترکیبی از این موارد) قرار می‌گیرند.

مدیر کل آزادسازی و املاک شهرداری اصفهان تصریح کرد: گاهی مالک و ذی‌نفعان در خصوص تعیین قیمت با شهرداری به توافق نمی‌رسند از این رو قانون پیش بینی‌های لازم را انجام داده و شهرداری بر اساس قانون می‌تواند موضوع را به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع دهد.

وی ادامه داد: با توجه به همکاری شهروندان با شهرداری، اکثر موارد برای آزادسازی با توافق در جلسات اولیه به مرحله صورتجلسه و توافق نهایی می‌رسد.

جواهری با بیان اینکه اگر مالکان یا ذی‌نفعان نظریه کارشناسی را قبول نداشته باشند، باید از طریق مراجع قضائی اقدام کنند که سیر طولانی‌تر و زمان‌بری دارد، گفت: در حال حاضر تملکات مهم مربوط به حلقه حفاظتی شهر و ایستگاه‌های خط دو قطار شهری در مرحله توافق و اقدامات بعدی است.

وی اظهار کرد: از جمله پروژه‌های مهم شهری که در دست تملک و آزادسازی است می‌توان به تملک اراضی کشاورزی، مسکونی و تجاری در مسیر حلقه حفاظتی شهر در محدوده مناطق ۱۵، پنج و شش شهرداری و ایستگاه‌های قطار شهری اشاره کرد؛ همچنین تملک گلوگاه‌های سطح شهر، بوستان‌ها و فضای سبز شهری، تملک ادامه خیابان توحید منتهی به بزرگراه شهدای صفه، تملک کمکی خیابان ارتش در دستور کار است.

مدیر کل آزادسازی و املاک شهرداری اصفهان تصریح کرد: مجموع کل غرامت‌های پرداختی شهرداری برای انجام آزادسازی املاک اعم از ریالی، ملکی و امتیازی در سال ۹۷ حدود ۱۰۲ میلیارد تومان، سال ۹۸ حدود ۱۷۸ میلیارد تومان و در سال گذشته حدود ۲۷۰ میلیارد تومان بوده که پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به افزایش قیمت‌ها حداقل حدود ۴۰۰ میلیارد تومان غرامت جهت تملکات پرداخت شود.

وی با اشاره به پروژه‌های تملک و آزادسازی انجام شده یا در حال اجرای شهر اصفهان، گفت: تملک خیابان اردیبهشت، ادامه خیابان زاهد حدفاصل مسجد سید تا فروغی، تملک ترمینال صمدیه، تملک جلو خان و اطراف میدان امام علی (ع)، تملک خیابان‌های روشن دشت و ارغوانیه، تملک میدان شهدای هسته‌ای، تملک فضای سبز حسین آباد و سه راه نظر، تملک اطراف گلستان شهدا و بافت فرسوده همت آباد، خیابان شهید علاقه‌مندان، تملک خیابان استاد شهریار، تملک خیابان شهید احمدی، ورزشگاه غرب اصفهان، فازهای سوم و چهارم خیابان بهشت، تملک خیابان آذرمهر و رضایی، خیابان امین، تملک خیابان آزادگان، خیابان ۳۶ متری سودان، تملک کمربند شمالی و تملک فضای سبز در ناژوان، پرتمان، شمس‌آباد (باغ گله) و فضای سبز ظهر آبادی از جمله این موارد است.

کد خبر 491538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.