تلاش شهرداری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۲

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: این منطقه در بین مناطق پانزده‌گانه شهرداری رتبه سوم آسیب‌های اجتماعی را دارد از این رو برای کاهش این مسایل اقدامات ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفت که بسیاری از آنها عملیاتی شده است.

علی باقری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مباحثی که ارزش محلات را مشخص می‌کند، آسیب‌های اجتماعی است که در راستای کاهش این مسائل اقدامات خوبی در منطقه ۱۲ شهرداری انجام شده است.

وی با ابراز نگرانی از اینکه منطقه ۱۲ در بین مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان رتبه سوم آسیب‌های اجتماعی را دارد، تصریح کرد: امروزه یکی از چالش‌های موجود تعداد قابل توجه زنان سرپرست خانوار است که به علت نداشتن شغل دچار معضلات و مشکلات زیادی می‌شوند.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: با شناسایی این آسیب‌ها، مرکز توانمندسازی بانو امامی برای زنان سرپرست خانوار در محله کمتر برخوردار امیرالمومنین (ع) و ناصرخسرو احداث و سال گذشته در ایام دهه فجر با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در این مرکز به زنان سرپرست خانوار آموزش‌ها و مهارت‌های لازم در زمینه صنایع دستی داده می‌شود، گفت: پس از برگزاری دوره‌ها و گذراندن مراحل تئوری و عملی و تکمیل دوره آموزشی به هنرجویان گواهینامه ارائه می‌شود.

باقری تاکید کرد: انجام این اقدام باعث می‌شود زنان سرپرست خانوار علاوه بر امکان داشتن شغل و درآمد، در حوزه‌های مختلف روان‌شناختی همچون «خود کارآمدی»، «خود ارزشمندی و عزت نفس»، «کنترل بر زندگی»، «قدرت تصمیم‌گیری و حل مسئله» و افزایش سازگاری، توانمند شوند که دست‌یابی به این هدف خود سرمایه‌ای پایان ناپذیر خواهد بود.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات در این منطقه راه‌اندازی سمن نیلی ویژه کودکان و نوجوانان است که در طول سه سال فعالیت این مرکز، اقدامات خوبی صورت گرفته و بسیاری از مشکلاتی که به دلیل فقدان آموزش و یادگیری برای خانواده‌ها به وجود آمده، از طریق این مرکز شناسایی می‌شود تا آموزش‌های لازم به خانواده‌ها داده شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: بالغ بر ۳۵۰ نفر عضو فعال مجموعه سمن نیلی هستند و شهرداری نیز امکانات رفاهی، تفریحی و ورزشی منطقه را در اختیار این مرکز قرار داده تا کودکانی که به عضویت آن درآمده‌اند، به راحتی از این امکانات استفاده کنند.

کد خبر 491514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.