تداوم ناپایداری‌های بهاری تا پایان هفته/هوای اصفهان تا ۶ درجه گرم می‌شود

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان گفت: ناپایداری‌های بهاری تا پایان هفته‌ جاری تداوم دارد و سامانه بارشی جدید از یکشنبه آینده وارد استان می‌شود که شرق اصفهان را دربر می‌گیرد، هوای اصفهان گرم می‌شود.

حجت‌الله علی عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه فعالیت امواج ناپایدار در سطح استان تا پایان هفته جاری با شدت کمتر ادامه دارد، اظهار کرد: آسمان بسیاری از مناطق استان در این مدت نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پدیده غالب است.

وی افزود: احتمال رگبارهای بهاری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت به ویژه در نواحی شمال، شمال شرق و شرق استان تا پایان هفته در ساعات بعدازظهر وجود دارد که البته شدت بارش‌ها در سه روز آینده قابل توجه نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان از یکشنبه هفته آینده، ادامه داد: فعالیت این سامانه نیز بیشتر مناطق شرقی استان را در بر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین ۱ تا ۶ درجه سانتی‌گراد افزایش دارد، گفت: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

علی عسگریان با اشاره به وقوع بارش‌های بهاری در شبانه روز گذشته، تصریح کرد: بیشترین میانگین بارندگی از خور وبیابانک با ۱۱.۳ میلی‌متر، مبارکه ۳.۸ میلی‌متر، زرین‌شهر ۲.۱ میلی‌متر، دهاقان ۱.۱ میلی‌متر، شهرضا ۹ دهم میلی‌متر و شهر اصفهان هشت دهم میلی‌متر بوده است.

وی اضافه کرد: کاشان با دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 491436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.