۵۱۲ نفر از کارکنان شهرداری همدان تبدیل وضعیت می‌شوند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری به شورا مربوط نمی‌شود، اما شورا از طریق استانداری پیگیری‌های لازم را انجام داده و یک لیست ۵۱۲ نفری از پرسنل شرکتی شهرداری تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مسعود عسگریان در یک گفت‌وگوی برخط با بیان اینکه شهردار برای جا به جایی مدیران در مجموعه شهرداری شخصاً تصمیم می‌گیرد، اظهار کرد: معاونان و مدیران با صلاحدید شهردار تغییر می‌کنند و ما تنها اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهیم و در صورت نیاز در این زمینه به شهردار کمک می‌کنیم.

وی افزود: در شورای دوره پنجم اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف ورزشی، محیط زیست، شهرسازی، کشاورزی و میراث فرهنگی انجام شد؛ رسیدگی به موضوعات مربوط به شهرداری تنها هدف ما نیست بلکه اعضای شورا در زمینه‌های دیگر نیز دغدغه دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: به درخواست شهردار، طرحی در شورای اسلامی شهر مبنی بر همکاری اداره تعاون روستایی با بازار میوه و تره بار شهرداری همدان برای توزیع محصولات روستایی در شهر تصویب شد، اما تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است، هرچند مانعی برای اجرای آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در این دوره اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی شهرداری تصویب شد، خاطرنشان کرد: دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ در حوزه عمرانی شهر مانند آسفالت، نوسازی و بازگشایی معابر هزینه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان افزود: طرح سما که برای ساماندهی وضعیت معلولان در نظر گرفته شده بود حدود ۶۰ درصد موفق عمل کرده است و در شهر رمپ‌ها و موزائیک‌های رنگی برای این افراد ایجاد شده است اما همچنان اتوبوس‌ها و ون‌های مخصوص برای معلولان فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه نیروهای حجمی شهرداری باید تبدیل وضعیت شوند، تصریح کرد: تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری به شورا مربوط نمی‌شود ولی شورا در استانداری پیگیری‌های لازم را انجام داده و یک لیست ۵۱۲ نفری از پرسنل شرکتی شهرداری را به ثبت رسانده است و سعی دارد در رابطه با این موضوع مانند دیگر شهرداری‌ها عمل کند.

عسگریان ادامه داد: مردم باید درباره اقدامات این دوره شورای شهر نظر بدهند و نمره‌ای را به اقدامات این دوره بدهند اما از نظر من در دوره پنجم شاهد اتفاقات خوبی در شهر بودیم و می‌توان نمره بالایی به این دوره شورا داد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به طرح جامع شهری، اضافه کرد: هنوز این طرح مصوب نشده است و همچنان ایراداتی به آن وارد است؛ اداره کل راه و شهرسازی نیز در تلاش است تا این ایرادات را برطرف کند.

وی گفت: شورای شهر هرساله بودجه‌ای را در اختیار سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان قرار می‌دهد تا این سازمان برای رشته‌های مختلف اقداماتی را انجام دهد که تاکنون اکثر پایه‌ها در رابطه با این موضوع به سازمان مراجعه کرده‌اند، شهرداری کمتر از اداره کل ورزش و جوانان عمل نکرده و همیشه در صحنه حاضر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: گاهی اوقات برای بهبود وضعیت شهر ما مجبور هستیم چندین پروژه را آغاز کنیم و قبل از شروع پروژه‌ها پیش‌بینی‌های لازم در این راستا انجام می‌شود اما گاهی اوقات با وجود تحریم‌ها و افزایش قیمت‌ها، اجرای این پروژه‌ها با تأخیر مواجه می‌شود که پل غدیر و پل سردار همدانی جز این پروژه‌ها است؛ البته پل غدیر تا پایان سال جاری به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 491411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.