۲۵۰ واحد صنفی در اصفهان پلمب شد

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص میزان رعایت‌ها، اخطارها، پلمب‌ها و برخورد با متخلفان توضیحاتی ارائه داد.

سیدمهدی میرجهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف اصفهان، ظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی شیوع کرونا در استان اصفهان میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا ویروس قابل قبول و حدود ۸۰ درصد است، البته گروه‌های شغلی دو، سه و چهار بیشتر از گروه شغلی یک موارد را رعایت می‌کنند.

معرفی روزانه ۷۰۰ واحد صنفی متخلف به مراجع قضائی

وی ادامه داد: در گروه شغلی یک آبمیوه و بستنی فروشان، رستوران‌ها و اغذیه فروشان بیشترین تخلفات را دارند که با آن‌ها به شدت برخورد می‌شود، در اماکن مذهبی نیز تخلفاتی داشتیم که با آن‌ها تحت شرایطی خاص برخورد شده است و شاهد تخلفات در این اماکن هستیم.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با توضیح اینکه بیش از هفت هزار بازدید در سطح استان انجام شده است، افزود: از این تعداد حدود دو هزار اخطاریه و بیش از ۲۵۰ مورد هم پلمب داشتیم و گاهی روزانه بیش از ۷۰۰ واحد صنفی متخلف به مراجع قضائی معرفی می‌شوند، اصناف متخلف برای بار اول حدود ۱۵ روز پلمب و در صورت ادامه تخلفات برای برخورد جدی‌تر به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

۱۸ تالار متخلف پلمب شد

وی با بیان اینکه بازرسی‌ها برای شناسایی متخلفانی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، انجام می‌شود تا اعمال محدودیت‌ها نتیجه مطلوب‌تری داشته باشد، گفت: روزانه حدود ۲۰ اکیپ در شهر اصفهان از زیر مجموعه بهداشت و بازرسی اصناف با همکاری نیروی انتظامی شهر را رصد می‌کنند و با متخلفان به شدت برخورد می‌کنند.

میرجهانیان با اشاره به اینکه کنترل کرونا دست خود مردم است، تصریح کرد: بر اساس مصوبات ستاد کرونا استان اصفهان اکثر مغازه‌ها تعطیل هستند، اما رفت‌وآمدهای خانوادگی هنوز ادامه دارد و اکثر موارد ابتلاء نیز خانوادگی است، افراد باید توجه کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا را مانند روزهای ابتدایی شیوع این ویروس رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در ماه‌های ابتدایی سال جدید تالار متخلف نیز داشتیم، اضافه کرد: حدود ۱۸ تالار در استان اصفهان پلمب شده‌اند، در این مدت استخرها هم تعطیل بودند، اما بعضی از باشگاه‌ها هنوز رعایت نمی‌کنند و بیش از ۵ مورد پلمب باشگاه‌ها را داشتیم، میزان رعایت نکات بهداشتی به طور کلی خوب است.

کد خبر 491279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.