جنگ چلسی و رئال برای رسیدن به فینال استانبول

دو تیم چلسی و رئال مادرید با توجه به تساوی دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در این فصل، حالا برای بازی دور برگشت، امشب رقابت سختی دارند تا صعود کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا امشب چهارشنبه _پانزدهم اردیبهشت ماه_ از دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دو تیم چلسی و رئال مادرید در ورزشگاه استمفوردبریج مقابل هم قرار می‌گیرند.

این دیدار از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت تهران و با قضاوت دنیله اورساتو برگزار می‌شود. بازی رفت با نمایش خوب هر دو تیم مخصوصاً آبی‌های لندنی همراه بود اما دست آخر نتیجه یک یک مساوی شد.

هر دو تیم از شرایط خوبی برخوردار هستند، هم چلسی روزهای خوبی با توخل پشت سر می‌گذارد هم رئال زیدان در لالیگا یک مدعی قهرمانی به شمار می‌رود. تنها هدف دو تیم در حال حاضر رسیدن به فینال این فصل لیگ قهرمانان اروپا در استانبول است تا همه چیز برایشان ماندگار شود.

گفته شده امشب همانند دیدار رفت باز هم باران و دمای پایینی را حین بازی شاهد خواهیم بود ضمن اینکه رئال مجبور شده سفر به لندن را به مدت ۲۰ دقیقه به تعویق بیندازد تا نتایج تست والورده مشخص شود و او نیز با یک ماشین شخصی وارد فرودگاه شد.

چلسی با هشت حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین تیم‌های انگلیسی رکورددار است. آخرین بار دو تیم چلسی و رئال در سوپرجام اروپای ۱۹۹۸ به مصاف هم رفته بودند که لندنی‌ها با گل "گاسپویت"، هافبک اروگوئه ای خود موفق شدند رئال تحت هدایت هیدینگ را با مربیگری جیانلوکا ویالی شکست دهند.

رئال مادرید هم سه بار آخر که در مرحله حذفی یوسیال در خانه مساوی کرده، از این رقابت‌ها حذف شده است‌، شکست مقابل بایرن مونیخ ۱۹۷۶، مقابل آیندهوون ۱۹۸۸ و مقابل میلان ۱۹۸۹ هر سه بار با حذف لوس بلانکوس همراه بوده است.

در بازی امشب ادن هازارد پس از مدت‌ها به ورزشگاه تیم سابق خود برمی‌گردد و او از بازی در چلسی بسیار هیجان زده است. ادن معتقد است که این یک لحظه تعیین کننده در دوران حرفه‌ای اش با رئال مادرید است و می‌خواهد تیم را به فینال برساند تا عشق و احترام باشگاه و هوادارانش را کسب کند.

کورتوا در این فصل با ۸۲.۲ درصد بیشترین نرخ سیو را در پنج لیگ معتبر اروپا داشته است. یاسین بوونو ۷۹.۸٪ نزدیکترین است. رئال مادرید در ۴۷ مسابقه خود در این فصل ۲۰ کلین شیت داشته است (۴۳٪). این دومین رکورد کلین شیت در ۷ فصل گذشته تیم است.

کارواخال، واسکز و واران از رئال و کواچیچ از چلسی در این دیدار غایب هستند اما بازیکنانی مثل راموس که بازی رفت را از دست داده بودند مشکلی برای همراهی تیم خود در این نبرد حساس و حیاتی ندارند.

با این وجود توماس توخل هم تنها سرمربی است که ۵ بار مقابل رئال مادرید بازی کرده و هرگز شکست نخورده است. باید دید با توجه به این آمار امشب کدام تیم بلیط استانبول را رزرو می‌کند و حریف منچستر سیتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۱ می‌شود.

کد خبر 491278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.