تبادل ضایعات با مواد غذایی در فیلیپین

ساکنان کزون، کلانشهری در فیلیپین، می‌توانند به ازای تحویل زباله‌ها و مواد بازیافتی خود، از شهرداری مواد غذایی دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزان کلانشهر کزون اخیراً پروژه‌ای آغاز کرده‌اند که بر مبنای آن، ضایعات پلاستیکی را از مردم دریافت می‌کنند و در عوض، به آن‌ها مواد غذایی تحویل می‌دهند. این جنبش در راستای ترویج بازیافت پسماندهای پلاستیکی، کاغذی و فلزی در میان ساکنان شهر آغاز شده به این امید که مردم از دور انداختن این ضایعات و در نتیجه آلوده کردن محیط زیست خودداری کرده و آن‌ها را به روش‌های مفیدی مورد استفاده دوباره قرار دهند.

ساکنان کزون بسته به میزان ضایعاتی که به شهرداری تحویل می‌دهند، موادی نظیر برنج، تخم‌مرغ، نان، میوه و سبزیجات و همچنین مواد شوینده دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، شهرداری بن‌هایی در اختیار کزونی‌های قرار می‌دهد که با تحویل آن‌ها به مراکز خرید طرف قرارداد، می‌توانند از تخفیف ویژه آن‌ها در حین خرید بهره‌مند شوند.

تبادل ضایعات با مواد غذایی در فیلیپین

مقامات محلی کزون از مردم خواسته‌اند قبل از تحویل پسماندهای خود، آن‌ها را به طور کامل شستشو دهند و تمام برچسب‌های آن‌ها را بردارند. علاوه بر این، شهروندان موظفند مواد زائد را تفکیک کنند به این صورت که مواد پلاستیکی، کاغذی، فلزی و غیره هر یک در بسته‌بندی جدا به کارکنان شهرداری تحویل داده شود.

حداقل وزنی که برای بسته‌بندی‌های ضایعات در نظر گرفته شده، یک کیلوگرم است که البته ارزش پسماندهای پلاستیکی، فلزی و کاغذی نیز با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، ارزش یک کیلو مواد زائد پلاستیکی بیش از سه برابر یک کیلو کاغذ در نظر گرفته می‌شود و به ازای تحویل آن، مواد غذایی بیشتری در اختیار ساکنان قرار می‌گیرد.

البته شهردار کزون تنها به ترویج تحویل ضایعات در میان مردم اکتفا نکرده و در کنار آن اقدامات دیگری نیز برای دستیابی به هوای پاک اتخاذ کرده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ممنوعیت تولید کیسه‌های پلاستیکی اشاره کرد.

تبادل ضایعات با مواد غذایی در فیلیپین

کد خبر 491158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.