ورود مدیریت بحران به تنش آبی کشور/اعتبار ۳۲ هزار میلیاردی برای تأمین آب شرب

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پیش‌بینی اعتبار ۳۲ هزار میلیارد ریالی برای مقابله با تنش‌های آبی و خشکسالی در کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، اسماعیل نجار، اظهار کرد: در جلسه‌ای که اخیراً با حضور وزیر نیرو، معاونان وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان هواشناسی و … داشتیم، درباره تنش‌های آبی در کشور، میزان بارش‌ها و احتمال خشکسالی و کمبود آب شرب نکات و موضوعاتی مطرح و در آنجا بنا شد تا بیش از ۲۵۰ پروژه و طرح برای مقابله با این موارد در سطح کشور اجرا شود.

وی با بیان اینکه برای انجام این موارد ۳۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران پیش‌بینی شد، افزود: این مبلغ که معادل ۳,۲۲۰ میلیارد تومان است صرف مقابله با تنش‌های آبی و خشکسالی خواهد شد. به زودی این درخواست به دولت ارائه شده و با توجه به موافقت سازمان برنامه و بودجه ان‌شاالله به زودی و پس از تصویب از سوی دولت، اعتبارات آن برابر مقررات تخصیص داده خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه این مبالغ صرف تأمین آب شرب خواهد شد، اظهار کرد: به عنوان مثال تأمین آب شرب در حدود هفت هزار روستای با بیش از ۲۰ خانوار از جمله اقداماتی است که پیش‌بینی شده است.

نجار با بیان اینکه بیشترین تنش آبی و مشکلات در تأمین آب شرب مربوط به نیمه جنوبی کشور است، گفت: استان‌های جنوبی ما بیش از دیگر استان‌ها با این موضوع درگیر هستند لذا تعداد قابل توجهی از پروژه‌های تعریف شده در این استان‌ها اجرا خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 490945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.