تمهیدات شهرداری اصفهان برای آبیاری فضای سبز در تابستان خشک

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در سال جاری با توجه به شرایط خشکسالی، برای آبیاری شبانه فضای سبز شهر ۱۴۳ هزار نوبت آبرسانی از طریق تانکر در نظر گرفته شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط آبی به وجود آمده، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و مناطق پانزده‌گانه شهرداری تمهیدات ویژه‌ای را برای عبور از این بحران در نظر گرفته است.

وی افزود: از جمله تمهیدات در نظر گرفته شده، ترمیم شبکه‌های آبیاری، توسعه آبیاری تحت فشار، نظارت ویژه بر عملکرد پیمانکاران نگهداری فضای سبز برای اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با تاکید بر اعمال جریمه‌های سنگین در صورت هدر رفت آب، تصریح کرد: قبلاً جریمه‌های بسیار سنگین فقط متوجه شرکت‌های پیمانکار می‌شد، امسال هر گونه هدر رفت آب که توسط تیم‌های گشت نامحسوس سازمان پارک‌ها مشاهده شود، هم شرکت پیمانکار و کارگران شاغل در پارک‌ها جریمه می‌شوند.

وی ادامه داد: اخیراً دو شرکت پیمانکار سازمان پارک‌ها به دلیل هدر رفت آب علاوه بر جریمه ریالی و اخراج کارگر خاطی، قرارداد آنها با سازمان لغو شد.

مرتضایی‌نژاد گفت: آبیاری فضای سبز در بسیاری مناطق ۱۰ تا ۱۵ روزه تنظیم می‌شود، بنابراین دبی یا حجم آبی که در یک زمان مشخص پیش‌بینی شده باید تا ۱۵ روز بعد قادر به نگهداری قطعه فضای سبز باشد.

وی با بیان اینکه روش‌های مدرن آبیاری از جمله روش قطره‌ای از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: حدود ۵۶ درصد سطح فضای سبز شهر با روش آبیاری تحت فشار و مابقی که در آن درختان کهنسال با ریشه‌های عمیق وجود دارد، با روش آبیاری غرقابی با حجم آب مورد استفاده بیشتر هر ۱۵ روز یکبار انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نقاطی که آبیاری تحت فشار انجام می‌شود نباید آبی در مجاورت محل مشاهده شود، اما در بخش‌هایی که آبیاری با روش غرقابی انجام شود، شهروندان آب را مشاهده خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در سال جاری با توجه به شرایط خشکسالی، جهت آبیاری شبانه فضای سبز شهر ۱۴۳ هزار نوبت تانکر آبرسانی در نظر گرفته شده است.

مرتضایی‌نژاد گفت: انتظار می‌رود شهروندان در قسمت‌هایی که آبیاری تحت فشار انجام می‌شود، والوهای آب فضای سبز را باز نکرده و برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار ندهند.

کد خبر 490943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.