فردا مقارنه ماه و زحل را نظاره‌گر باشید

یک پژوهشگر نجوم گفت: مقارنه ماه و مشتری و مقارنه ماه و زحل، دو رویداد نجومی قابل توجه برای علاقه‌مندان به رصد در هفته جاری است.

علی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رخدادهای نجومی هفته جاری اظهار کرد: مقارنه ماه و سیاره زحل، بامداد روز سه شنبه _۱۴ اردیبهشت ماه_ به وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: مقارنه، رویدادی است که در آن دو جرم از اجرام منظومه شمسی به صورت ظاهری و از دید ناظر زمینی در نزدیکی هم قرار می‌گیرند.

این پژوهشگر نجوم خاطرنشان کرد: این پدیده بین ماه، قمر زمین و دیگر سیارات منظومه شمسی به دفعات زیاد رخ می‌دهد و در مقارنه بین ماه و زحل نیز فاصله آنها به صورت ظاهری، در نزدیک‌ترین موقعیت ۶ درجه است.

عسگری اضافه کرد: سیاره زحل یکی از زیباترین سیارات منظومه شمسی و دارای حقله‌هایی از سنگ و غبار به دور خود است. این سیاره حدود ۸۰۰ برابر زمین بوده و در حال حاضر حدود یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد.

وی با بیان اینکه در این مقارنه ماه در زیر سیاره‌ کیوان قرار می‌گیرد، ادامه داد: علاقه مندان می‌توانند این مقارنه زیبا را بامداد سه شنبه _۱۴ اردیبهشت_ از ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه تا طلوع آفتاب نظاره‌گر باشند.

این پژوهشگر نجوم به مقارنه ماه و سیاره مشتری اشاره کرد و گفت: بامداد روز چهار شنبه _۱۵ اردیبهشت_ مقارنه‌ای میان ماه و سیاره مشتری رخ می‌دهد.

عسگری افزود: مشتری، بزرگترین سیاره منظومه شمسی و حدود ۱۴۰۰ برابر زمین است که در حال حاضر این سیاره ۷۸۰ میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد.

وی تصریح کرد: در این مقارنه ماه در نزدیک‌ترین فاصله از نظر ظاهری و در نزدیک‌ترین حالت ۵ درجه است و علاقه مندان می‌توانند این پدیده زیبا را از ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد تا طلوع آفتاب نظاره‌گر باشند.

کد خبر 490938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.