احداث اولین مسیر راه‌آهن بین چک و بلژیک

ساکنان پراگ در جمهوری چک و بروکسل بلژیک، می‌توانند از ابتدای سال ۲۰۲۲ از طریق یک مسیر جدید راه آهن بین دو کشور تردد کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تا یک سال آینده مردم پایتخت بلژیک و جمهوری چک می‌توانند به روشی پایدار، ایمن و راحت بین دو کشور تردد کنند. پیش از این، افراد بسیاری از هر دو شهر به طور مکرر خواهان سفرهای زمینی بین دو کشور شده بودند و در نهایت، مقاماتی از هر دو منطقه احداث یک مسیر راه‌آهن جدید را در اولویت برنامه‌های مشترک خود قرار دادند. چنین پیش‌بینی شده که تا ماه آوریل ۲۰۲۲، اولین سفر زمینی بین دو شهر همسایه انجام شود و در هر هفته، سه بار مسافران  در مسیر جدید تردد کنند.

احداث اولین مسیر راه‌آهن بین چک و بلژیک

جالب است بدانید که مسیر جدید قطار بروکسل-پراگ از میان کلانشهرهای دیگری نظیر درسدن و برلین در آلمان و آمستردام هلند عبور می‌کند بنابراین، مسافران هلندی و آلمانی نیز می‌توانند به تردد بین این چهار کشور بپردازند. قطاری که در مسیر جدید به تردد می‌پردازد، عصرها سفر خود را از بروکسل آغاز کرده و صبح روز بعد دوباره به همین شهر باز می‌گردد. مقامات رسمی بروکسل و پراگ متعهد شده‌اند قطارهای شبانه این مسیر را به گونه‌ای طراحی کنند که بیشترین حس راحتی را برای مسافران در پی دارد، ضمن اینکه اصول پایداری در آن‌ها به طور کامل رعایت خواهد شد.

سفر با قطارهای شبانه در مسیر جدید بروکسل-پراگ نسبت به سفرهای هوایی مزایای بسیاری دارد. مسافران می‌توانند نحوه سفر خود را انتخاب کنند و به صورت خوابیده یا روی صندلی به رفت و آمد بپردازند. از سوی دیگر، تمام کاربران قطار از اینترنت رایگان برخوردار خواهند بود و در بسته غذایی خود قهوه نیز دریافت خواهند کرد. بدون شک، این قابلیت‌ها سفر را برای کاربران، به خصوص افرادی که برای انجام کار به تردد بین کشورهای آلمان، هلند، چک و بلژیک می‌پردازند خوشایندتر می‌کند چرا که می‌توانند تا رسیدن به محل کار خود، استراحت کنند.

احداث اولین مسیر راه‌آهن بین چک و بلژیک

کد خبر 490793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.