کلاهبرداری تحت عنوان اخذ بیعانه در سایت دیوار و شبکه‌های اجتماعی

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام درخصوص کلاهبرداری تحت عنوان بیعانه در سایت‌های درج آگهی هشدار داد.

به گزارش ایمنا، سروان محسن نادی، اظهار کرد: افراد کلاهبردار، کالا و یا خدماتی را با قیمتی کمتر از حد معمول در سایت‌های درج آگهی مانند دیوار و شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌گذارند و از فروشنده درخواست پرداخت بیعانه و یا پیش پرداخت می‌کنند و در ادامه پس از واریز وجه از سوی خریدار، فروشنده آگهی مذکور را حذف کرده و دیگر پاسخگو نمی‌باشد.

وی اظهار کرد: شهروندان دقت داشته باشند در هنگام مراجعه به سایت‌های واسطه به هیچ عنوان تحت تأثیر تبلیغات دروغین افراد سودجو قرار نگیرند، زیرا کلاهبرداران با درج آگهی‌های جعلی در سایت‌های واسطه مبالغی را از خریداران تحت عنوان بیعانه دریافت و پس از واریز وجه نه کالایی رد و بدل می‌شود و نه درج کننده آگهی پاسخگو خواهد بود و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام، تصریح کرد: شهروندان برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان مادی در هنگام خرید از طریق آگهی‌های تبلیغاتی سایت‌های دیوار و سایر شبکه‌های اجتماعی از پرداخت هرگونه وجه به عنوان بیعانه قبل از رؤیت کالا خودداری کنند.

وی مطرح کرد: از شهروندان خواستاریم در صورت مواجهه با جرایم در فضای مجازی، موضوع را سریعاً به نیروهای پلیس اطلاع دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 490786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.