رئیس سازمان تبلیغات: شعر آئینی قله تواصی به‌ حق و صبر است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم افطار با شعرای آیینی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عملیاتی شدن مفاهیم دینی در جامعه گفت: شعر آئینی قله تواصی به‌ حق و صبر است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مراسم افطاری ۳۰ شاعر آئینی برجسته کشور با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در کافه قرار مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی «سرچشمه» برگزار شد.

حجت الاسلام قمی در این جمع صمیمانه با بیان اینکه اهتمام ما در این سازمان توجه به حوزه شعر آئینی است اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۴۰۰ برای شکوفایی حوزه شعر آئینی تلاش بیشتری خواهد کرد و حمایت از شعرای آئینی از اولویت‌های این سازمان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عملیاتی شدن مفاهیم دینی و توجه به تواصی به حق و صبر، گفت: «شعر آئینی» قله تواصی به حق و صبر بوده و تمام زحمات این حوزه بر دوش شعرای آئینی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نزدیکی شب قدر و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: به گفته مقام معظم رهبری، «انتخابات، شب قدر نظام» است لذا اینکه چه کسی می‌آید شاید خیلی مهم نباشد آنچه در این میان اهمیت دارد این است که «پرچم حق» نسبت به قبل، بیشتر به اهتراز در آید و اینجاست که مصداق تواصی به حق و صبر محقق می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام باباخانی، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه معتقدیم نقطه قوت فرهنگی کشور «هیئات مذهبی» هستند و بار این مجموعه‌ها هم بر دوش شعرای آئینی است عنوان کرد: در چند ماه آینده و به همت سازمان تبلیغات اسلامی کانون شعرا در تمام کشور راه اندازی خواهد شد اگر چه بیش از این، کانون مداحان و شاعران یکی بودند اما اداره کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در ماه‌های اخیر با حضور ۳۰ هزار مداح، انتخابات «کانون مداحان» را برگزار کرد و مداحان از جمع شاعران جدا شدند.

وی افزود: بعد از انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات کانون شعرا با حضور شاعران آئینی و نغمه‌سرایان سراسر کشور برگزار می‌شود و از نظرات کارشناسی پیشکسوتان عرصه شعر آئینی در این زمینه بهره‌مند می‌شویم.

حجت‌الاسلام محمدجواد زمانی، شاعر آئینی نیز در این مراسم، از توجه به شکل‌گیری «کانون شاعران آئینی» از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، تقدیر کرد و داشتن اساسنامه جامع برای این کانون را ضروری دانست.

جواد حیدری، شاعر آئینی در ادامه این مراسم با اشاره به این موضوع که وظیفه سنگینی برعهده شعرای آئینی قرار دارد اظهار کرد: شاید بتوان به جرأت گفت که هر کدام از شعرای آئینی حاضر در این جلسه به مثابه شهید حسن طهرانی مقدم در حوزه شعر هستند زیرا که بار جلسات مذهبی کشور بر دوش این افراد است هر چند که بسیاری از این زحمات دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شعرای آئینی همواره مورد توجه و عنایات مقام معظم رهبری هستند، گفت: در حال حاضر نگاه خوبی به شاعران در وزارت ارشاد و دیگر دستگاه‌های فرهنگی کشور وجود ندارد لذا راه‌اندازی «کانون شاعران» از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، امری قابل‌تحسین است که باید هر چه زودتر محقق شود.

مصطفی صابر خراسانی نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم ما دوستدار اهل‌بیت (ع) هستند و باید توجه بیشتری به شعر آئینی شود به دغدغه خانواده‌های مذهبی به فضای مجازی اشاره کرد و افزود: باید به دغدغه خانواده‌های مذهبی در فضای مجازی توجه شود این در حالی است که سهم مذهبی‌ها و شعرای آئینی در این فضا بسیار ناچیز است و امیدواریم به‌زودی شاهد فعالیت فرهنگی بیشتری در فضای مجازی باشیم.

این شاعر اهل‌بیت با تأکید بر اینکه شاعران مذهبی در رسانه و فضای مجازی صاحب کرسی نیستند از نهادهای فرهنگی خواست با حضور پررنگ خود در این فضا، نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند.

صابر خراسانی با طرح این سوال که آیا ما در سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌های محروم، شاعر و مداح اهل‌بیت نداریم؟ از مسئولین فرهنگی خواست نگاهشان تنها معطوف به شاعران پایتخت نباشد.

وی با خطاب قرار دادن رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: خوشبختانه شما در مورد فعالیت‌های فرهنگی و شاعران آئینی دغدغه‌مند هستید و امیدواریم این دغدغه‌مندی هر چه زودتر به ثمر برسد و شاهد محتواهای فاخر مذهبی در فضای مجازی باشیم.

هادی جان فدا، دیگر شاعر آئینی هم در این مراسم اظهار داشت: ما در سال‌های اخیر آن‌چنان مرعوب رسانه شدیم که از حوزه تولید کتاب و پژوهش غافل ماندیم و این می‌تواند زنگ خطری برای قشر شاعران محسوب شود. این در حالی است که باید به زیرساخت‌های حوزه‌های نظری توجه بیشتری شود به‌گونه‌ای که اندیشه‌های شاعران آئینی در حوزه‌های نظری مورد توجه کرسی‌های دانشگاهی و ادبی قرار گیرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم برخی از شاعران حاضر در جمع همچون مرتضی امیری اسفندقه، احمد علوی، محمدرضا طهماسبی، محمد رسولی به قرائت اشعار خود در وصف ائمه اطهار (ع) پرداختند.

کد خبر 490650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.