دستگیری قاتل تحت تعقیب پلیس اینترپل

استرداد سه متهم به قتل به کشور، متلاشی شدن سه باند بزرگ قاچاق، کشف موادمخدر، به دام افتادن سارقان منزل، انهدام باند خرید و فروش سلاح و دستگیری قاتل تحت تعقیب پلیس اینترپل را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از استرداد سه متهم به قتل به کشور خبر داد.

هادی شیرزاد اظهار کرد: در پی اعلام مراجع قضائی، سه نفر به اتهام قتل به یکی از کشورهای منطقه متواری شده که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پلیس بین الملل ناجا قرار گرفت.

وی افزود: اینترپل تهران با استفاده از تجارب مأموریتی، بانک‌های اطلاعاتی و ردیابی ضمن هماهنگی با سازمان اینترپل، علیه آن‌ها اعلان قرمز صادر و مدارک استرداد از طریق مبادی دیپلماتیک به کشور محل فرار متهمان ارسال شد.

رئیس پلیس بین الملل ناجا گفت: با توجه به نوع جرم، هماهنگی‌های لازم برای استرداد انجام و در نهایت با همکاری اینترپل کشور مربوطه، این متهمان از طریق یکی از مرزهای رسمی، به کشور منتقل و تحویل مقامات قضائی شدند.

انهدام سه باند بزرگ قاچاق

مرزبانی استان کرمانشاه از انهدام سه باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات در استان خبر داد و گفت: با انهدام این باندها ۱۶۵ قبضه انواع سلاح جنگی و شکاری، حدود ۶ هزار و ۷۰۰ عدد فشنگ جنگی، ۱۵۴ تیغه خشاب و سه دستگاه بی‌سیم دستی کشف شده است.

یحیی الهی افزود: معاونت اطلاعات مرزبانی با استفاده از سیستم‌های فنی نوین و نیز همراهی مرزنشینان استان که چشمان بیدار مرزبانی هستند، این سه باند قاچاق سلاح و مهمات جنگی را در نوار مرزی شناسایی کرد و بر تحرکات آن‌ها سوار شد.

وی تصریح کرد: این باندها در پنج عملیات در دو منطقه ثلاث باباجانی و پاوه منهدم شدند و هشت نفر از اعضای اصلی آنها دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند و یک دستگاه خودرو متعلق به آنان هم توقیف شد.

وی گفت: اسلحه کلت و کلاشنیکف از جمله سلاح‌های جنگی کشف شده هستند.

الهی با بیان اینکه دشمن به دنبال مختل کردن امنیت و احساس آن در جامعه ماست، اظهار کرد: یکی از اقدامات دشمنان در این راستا قاچاق سلاح به داخل کشور است.

کشف بیش از یک تن مواد مخدر

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از درگیری سنگین و مسلحانه تکاوران عملیاتی و انتظامی استان با اعضای یک باند قاچاق مواد مخدر در شهرستان سراوان خبر داد و گفت: در این عملیات یک تن و ۴۸ کیلوگرم مواد افیونی از نوع تریاک کشف شد.

احمد طاهری اظهار کرد: روز گذشته مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان و سراوان با اشراف اطلاعاتی خود، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال محموله بزرگ مواد مخدر از مناطق مرزی استان به این شهرستان را داشتند، شناسایی کردند.

وی افزود: در این رابطه روز گذشته تکاوران پلیس در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه بین شهرستان سراوان به خاش، اعضای این باند مسلح را که با یک دستگاه خودروی تویوتا و یک دستگاه سواری ۴۰۵ در حال جابه‌جایی محموله مواد مخدر بودند، روئیت و به آنها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره مأموران انتظامی دیدند بدون توجه به ایست پلیس، به سمت مأموران انتظامی تیراندازی کردند.

به دام افتادن سارقان منزل

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان روانسر گفت: باند سه نفره سارقان منازل روانسر که غیر بومی بودند، پس از دستگیری و انجام تحقیقات و صدور قرار تأمین کیفری متناسب، روانه زندان شدند.

مسلم الماسی افزود: این سارقان در حین سرقت از منزل یکی از شهروندان روانسری و با اطلاع به موقع مردم و حضور نیروی انتظامی شناسایی و پس از تعقیب و گریز در حومه شهر روانسر دستگیر شدند.

وی ادامه داد: سارقان در مجموع به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کردند که پنج مورد از سرقت‌ها مربوط به منازل شهروندان در روانسر بوده است.

دادستان روانسر تصریح کرد: با توجه به سرقت‌های صورت گرفته چند وقت اخیر در شهر و بازتاب آن، نیروی انتظامی مکلف است که بیش از پیش و با جدیت بیشتر مقوله پیشگیری از سرقت را دنبال کند.

الماسی اظهار کرد: پیشگیری از سرقت یک مقوله جمعی است که همکاری لازم در این مقوله صورت نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: در راستای پیشگیری از سرقت ۳۵ روستای آسیب‌پذیر شهرستان شناسایی و مقرر شد با همکاری دهیاران و بخشداری، در این روستاها دوربین مداربسته نصب شود.

انهدام باند خرید و فروش سلاح آمریکایی در فضای مجازی

جانشین فرمانده ناجا از متلاشی شدن یک باند خرید و فروش سلاح آمریکایی در فضای مجازی و نیز دستگیری همه اعضای این باند خبر داد.

قاسم رضایی گفت: با توجه به پیگیری‌های مستمر در خصوص مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات در فضای حقیقی و مجازی پلیس با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی از فعالیت یک باند خرید و فروش سلاح در فضای مجازی مطلع شد.

وی ادامه داد: این باند متخلف با اقدامات به موقع و هوشیارانه پلیس طی ۴۸ ساعت شناسایی و در کمتر از دو هفته همه اعضای آن دستگیر شدند.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص سلاح‌های کشف شده عنوان کرد: همه سلاح‌های کشف شده ساخت آمریکا هستند و از کشور ترکیه وارد شده، از این رو ترکیه درخواست داریم که در این خصوص اقدامات کاربردی انجام دهد و از ورود محموله‌های ضدانسانی و امنیتی در کشور جلوگیری کند.

دستگیری قاتل تحت تعقیب پلیس اینترپل

فرمانده انتظامی اشتهارد از دستگیری یک قاتل تبعه خارجی تحت تعقیب پلیس اینترپل در این شهرستان خبر داد.

علی عزیزی اظهار کرد: پلیس اشتهارد با توجه به استناد پلیس اینترپل یکی از کشورهای همسایه، مبنی بر تحت تعقیب بودن این متهم به دلیل قتل یکی از بستگان خود موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: در بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته از سوی پلیس، متهم روز گذشته در حاشیه شهر اشتهارد شناسایی و پس از هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

کد خبر 490599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.