افزایش کلاهبرداری از خریداران ارزهای دیجیتال

یک کارشناس اقتصاد دیجیتال گفت: کلاهبرداری از خریداران ارزهای دیجیتال، همزمان با تمرکز افکار عمومی بر اخبار و نوسانات این حوزه تا حد زیادی شدت پیدا کرده است.

رضا سلمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش میزان سرمایه‌گذاری مردم در بازار رمز ارزها و فضای اقتصاد دیجیتال، اظهار کرد: تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران خرد و آماتور عمومی که تا پیش از این نقدینگی سرگردان خود را در بازارهای مختلفی همچون خودرو، طلا، سکه، دلار و بورس سرمایه‌گذاری می‌کردند اکنون بدون هیچ آموزش ابتدایی و مطالعات اقتصادی وارد بازار رمز ارزها شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه به دلیل متعدد بودن نحوه‌های آموزش در زمینه استفاده از رمز ارزها و فعالیت در فضای اقتصاد دیجیتال، کاربران این حوزه در مقابل آموزش دیدن و استفاده از پکیج‌های آموزشی تا حد زیادی مقاومت می‌کنند و بسیاری از آنها گمان می‌کنند فعالیت با استفاده از کیف پول ایرانی در فضای اقتصاد دیجیتال و در بستر بازارهای بین‌المللی معامله ارزهای دیجیتال راحت و آسان است.

این کارشناس اقتصاد دیجیتال با بیان اینکه بازار رمز ارزها ذاتاً پرمخاطره و پرنوسان است، تصریح کرد: با توجه به نوسانات مستمر ارزش رمز ارزهای شاخص دیجیتال در بستر بازارهای بین‌المللی اقتصاد دیجیتال، تعداد زیادی از فعالان بازار در ابتدای ورود به عرصه فعالیت در زمینه خرید و فروش رمز ارزها دچار ضرر و زیان می‌شوند.

سلمانی اضافه کرد: کلاهبرداری از خریداران ارزهای دیجیتال، همزمان با تمرکز افکار عمومی بر اخبار و نوسانات این حوزه تا حد زیادی شدت پیدا کرده و سرمایه‌گذارانی که به تازگی قصد دارند وارد عرصه خرید و فروش رمز ارزها شوند باید در انتخاب صرافی، نوع کیف پول و رمز ارزهای مورد معامله‌شان دقت زیادی داشته باشند.

وی ادامه داد: در حقیقت همزمان با ریزش ارزش بسیاری از سهام‌های شاخص بازار سرمایه ایران، بسیاری از فعالان اقتصادی بورس و بازارهای مالی تصمیم گرفتند تا برای کسب درآمد دلاری وارد حوزه معاملات ارزهای دیجیتال و خرید و فروش رمز ارزها شوند و به همین دلیل سطح علمی معامله‌گران فعال ایرانی در بازارهای مبتنی بر چارچوب‌های اقتصاد دیجیتال بسیار ضعیف است.

این کارشناس اقتصاد دیجیتال در پایان یادآور شد: بهتر است معامله گران ایران در خرید و فروش ارزهای دیجیتال و فعالیت در بازار معاملات رمز ارزها، نگاه بلندمدت به سرمایه‌گذاری در بستر این نظام اقتصادی داشته باشند و تلاش نکنند تا با نوسان‌گیری از ارزهای ناپایدار و پرنوسان به درآمد زیاد در بازه زمانی کوتاه برسند.

کد خبر 490526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.