اجرای لحاف بتنی برای نخستین بار در فضای سبز شهر اصفهان

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از اجرای لحاف بتنی به صورت پایلوت برای نخستین بار در فضای سبز این کلانشهر خبر داد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استفاده از لحاف بتنی از جمله جدیدترین و کامل‌ترین روش‌های جلوگیری از فرسایش خاک است.

وی با بیان اینکه لحاف بتنی، ژئوکامپوزیتی شامل دو لایه ژئوتکستایل است که به طرز مخصوصی به یکدیگر دوخته شده به نحوی که پس از پر شدن با بتن، بلافاصله عملکرد خود را به عنوان پوشش بستر آغاز می‌کند، تصریح کرد: این تکنیک با کمترین زیرسازی و با سرعت بالا در هر جایی قابل نصب و اجرا است و پس از اجرا نیاز به نگهداری ندارد زیرا در برابر آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی بسیار مقاوم بوده و قابلیت بکارگیری در رو و زیر سطح آب را دارد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: لحاف بتنی مدل نقطه‌ای به دلیل قیمت کمتر و کارایی بیشتر به عنوان جایگزینی برای گلدان‌های پیش ساخته شهری در فضای سبز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: لحاف بتنی مدل نقطه‌ای در سایر بخش‌ها می‌تواند به جای سنگ چین کردن سراشیبی‌ها یا برای پیاده‌روسازی با نمای سنگ در پارک‌ها و مراکز تفریحی مورد استفاده قرار گیرد.

مرتضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: لحاف بتنی برای نخستین بار در فضای سبز شهر اصفهان با همکاری یک شرکت دانش بنیان در بخشی از فضای سبز اتوبان شهید آقابابایی توسط شهرداری منطقه ۱۰ شهرداری اجرا شد که پس از بررسی و تأیید کارائی‌های آن می‌تواند در فضای سبز به طور انبوه مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ابعاد حفره‌های استفاده شده در این پروژه ۴۰ در ۴۰ سانتی متر بوده است که ابعاد آن قابل تغییر بوده و به دلیل اینکه داخل حفره‌ها فاقد زیرسازی است با بزرگ‌تر شدن ابعاد حفره‌ها، امکان کاشت درختچه در آن وجود دارد، گفت: مساحت اجرای پروژه در اتوبان شهید آقابابایی دو هزار و ۵۰۰ مترمربع بوده و گونه‌هایی از انواع نسترن (زرد، سفید و قرمز)، کارکس، استئوسپرموم و اطلسی بومی در آن کاشته شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تاکید کرد: گونه نسترن زرد برای نخستین بار در فضای سبز شهر اصفهان در این پروژه کاشته شده است.

وی افزود: این پروژه از ابتدای اسفند ماه ۹۹ به مدت یک ماه انجام شده و هزینه اجرای و زیرسازی آن برای هر مترمربع ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان است.

کد خبر 490493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.