رد صلاحیت گسترده داوطلبان مغایر با مؤلفه‌های انتخابات آزاد است

عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان گفت: با روند کنونی ردصلاحیت‌ها مردم از حق رأی دادن به کاندیداهای مطلوب خود محروم می‌شوند همچنین سیستم نیز از حضور اشخاص توانمند محروم می‌شود و در این صورت چالش‌های فراوانی در مسائل مدیریتی رخ می‌دهد و بسیاری از مشکلات نیز نادیده گرفته می‌شود.

محسن باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد رد صلاحیت داوطلبان اصلاح طلب در انتخابات شورای اسلامی شهر اظهار کرد: رد صلاحیت گسترده داوطلبان اصلاح طلب انتخابات شورای اسلامی شهر مغایر با مؤلفه‌های انتخابات آزاد، رقابتی و منصفانه است و در صورتی که انتخابات رقابتی شکل نگیرد مشارکت مردم در انتخابات کاهش می‌یابد.

وی افزود: در حال حاضر مردم از حق رأی دادن به کاندیدای مطلوب خود محروم می‌شوند همچنین سیستم نیز از حضور اشخاص توانمند محروم می‌شود و در این صورت چالش‌های فراوانی در مسائل مدیریتی رخ می‌دهد و بسیاری از مشکلات نادیده گرفته می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان ادامه داد: شهرداری و شورای شهر اصفهان در این دوره طی مدت ۴ سال فعالیت‌های بزرگی کرده‌اند و به همین دلیل مطلوب است اجازه داده شود این تیم مدیریتی فعالیت خود را ادامه دهد، اما متأسفانه این تدبیر وجود ندارد.

باستانی خاطرنشان کرد: وضعیت تأیید صلاحیت اصلاح طلبان در انتخابات شورای اسلامی شهر در سراسر کشور مشابه است و بر همین اساس اعتراضات فراوانی از سوی احزاب و اشخاص برجسته نظام نسبت به وضعیت بررسی صلاحیت‌ها مطرح شده است.

وی تصریح کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان نسبت به نتایج تایید صلاحیت‌ها معترض است و این اعتراض خود را پیگیری خواهد کرد؛ البته طی تجارب سال‌های گذشته ممکن است در ساعات پایانی و چند روز مانده به انتخابات، چند چهره تأیید صلاحیت شوند که امیدواریم امسال این شیوه‌ها توسط هیئت‌های نظارت به کار گرفته نشود و ما را بازی ندهند.

عضو هیئت رئیسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان ادامه داد: امیدواریم هیئت نظارت استان در روند تأیید صلاحیت‌های کاندیداها تجدید نظر کند و اجازه دهد احزاب و شخصیت‌های دلسوز نظام جمهوری اسلامی در انتخابات مشارکت کنند.

کد خبر 490485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.