۱۵۰ شهرستان کشور مرکز پزشکی قانونی ندارد

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ۳۳ درصد از پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی مربوط به تصادفات و به همین میزان نیز پرونده‌های مربوط به نزاع است، به طور میانگین سالانه ۷۰ هزار جسد برای تشریح و تشخیص علت فوت به مراکز پزشکی قانونی کشور ارجاع داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس مسجدی آرانی صبح امروز - شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در جلسه‌ای به صورت ویدئوکنفرانس با مدیران کل پزشکی‌های قانونی کشور و به منظور تجلیل از خیرانی که حامی این سازمان بوده‌اند، اظهار کرد: خیران در همه عرصه‌ها همواره همراه دولت و حکومت بوده و این امر را در بسیاری از استان‌ها شاهد هستیم و سازمان پزشکی قانونی با بررسی سالانه بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده بار زیادی از فعالیت‌های حوزه قضائی را بر دوش می‌کشند.

وی با بیان اینکه بیش از یک سوم پرونده‌های قضائی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شود، اضافه کرد: ۳۳ درصد از پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی مربوط به تصادفات و به همین میزان نیز پرونده‌های مربوط به نزاع است، به طور میانگین سالانه ۷۰ هزار جسد برای تشریح و تشخیص علت فوت به مراکز پزشکی قانونی کشور ارجاع داده می‌شود.

مسجدی آرانی با توضیح اینکه سهم معاینات سرپایی از مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی قانونی کشور ۸۵ درصد است، افزود: ۵۰۰ هزار پرونده نیز مربوط به امور آزمایشگاهی است که در مراکز پزشکی قانونی سراسر کشور بررسی می‌شود.

فعالیت ۳۸۵ مرکز پزشکی قانونی در کشور

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸۵ مرکز پزشکی قانونی در کشور فعالیت دارند، تصریح کرد: در ۱۵۰ شهرستان علیرغم وجود مجتمع قضائی هنوز مرکز پزشکی قانونی دایر نشده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه شهروندان بسیاری از شهرهای کشور برای رسیدن به مرکز پزشکی قانونی باید ۸۵ کیلومتر مسیر را طی کنند، گفت: این در حالی است که بسیاری از مراجعه کنندگان به پزشکی قانونی افراد دردمندی هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت ارائه خدمات به شهروندانی که به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه می‌کنند به همکاری خیران نیازمند هستیم و ضروری است که خیران به این امر توجه داشته باشند، چرا که اگر ظرفیت‌های مردمی به میدان بیاید کارها از روی زمین برداشته می‌شود، خیران کمک‌های فراوانی به حوزه سلامت داشتند و همچنان در سایر مراحل نیز نیازمند همراهی آن‌ها هستیم تا بتوانیم آسایش و آرامش را در خدمت‌رسانی به مردم به ویژه در سازمان پزشکی قانونی داشته باشیم.

کد خبر 490477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.