نظر کارشناس داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و الشرطه عراق

یک کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امشب استقلال و الشرطه عراق پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال در دیداری حساس ساعتی پیش موفق شد با یک گل از سد الشرطه گذشته و به دور بعدی رقابت‌ها راه یابد. قضاوت این نبرد سرنوشت ساز بر عهده سیواکورن پو اودوم تایلندی بود که روز نسبتاً دشواری را پشت سر گذاشت. او در دو صحنه ضربه پنالتی را به سود آبی‌های پایتخت ایران اعلام کرد و پس از آن، تلاش یاران الشرطه برای گرفتن پنالتی را ناکام گذاشت. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوید مظفری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، بررسی شده که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید:

سرنگون شدن میلیچ در محوطه الشرطه

در دقیقه ۱۱ قایدی با پاس رو به جلو میلیچ را راه انداخت و کرار عامر که در کورس با هافبک کروات استقلال جا مانده بود، او را با خطا متوقف کرد تا داور بی‌درنگ نقطه پنالتی را نشان دهد.

مظفری: پنالتی اعلام شده برای استقلال درست بود.

نظر کارشناس داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار استقلال و الشرطه عراق

پنالتی دوم استقلال

۸ دقیقه پس از پنالتی نخست، نوبت به میلیچ رسید تا با شروع سریع ضربه شروع مجدد قایدی را راه بیندازد و مدافعین عراقی مجبور به سرنگونی این مهاجم با تکنیک و بوشهری استقلال شود تا داور تایلندی دوباره یک ضربه پنالتی را به سود استقلال اعلام کند. با این وجود دیاباته در دبل موفق نبود و گلر الشرطه به راحتی توپ او را گرفت اما به نظر می‌رسد باسل پیش از ضربه شیخ حرکت کرده باشد.

مظفری: صحیح بود اما تکرار پنالتی دوم نیاز نبود.

عملکرد کلی تیم داوری

مظفری: در صحنه‌ای که تیم الشرطه اعتراض داشت و پنالتی می‌خواست داور به درستی به بازیکن عراقی اخطار داد و صحنه را به درستی شبیه سازی تشخیص داد. نیمه اول مشکل خاصی از طرف تیم داوری دیده نشد. در کل قضاوت خوبی در یک بازی پربرخورد و دشوار برای قضاوت را شاهد بودیم.

کد خبر 490376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.