۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
مرگ ۳۵۰۱ هندی در ۲۴ ساعت گذشته

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته بیش از ۳۸۶ هزار نفر در کشور هند به ویروس کرونا مبتلا شده و همچنین ۳۵۰۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایمنا؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۵۱ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۸۹۲ نفر در جهان به ویروس کرونا کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۹۲۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۲۸ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۱۸۷ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۵۹ هزار و ۲۶۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۳ میلیون و ۴۴ هزار و ۶۸ نفر رسیده است؛ تاکنون ۵۸۹ هزار و ۲۰۷ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۳۸۶ هزار و ۸۸۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۸ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۹۷۶ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۲۰۸ هزار و ۳۳۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلاء به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۷۷ هزار و ۲۶۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۴ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۸۸۶ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۴۰۱ هزار و ۴۱۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلاء به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، روسیه، ترکیه، انگلیس و ایتالیا نیز به ترتیب با ۵ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۳۹۰، ۴ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۵۵۷، ۴ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۷۰۰، ۴ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۲۴۲ و ۴ میلیون و ۹ هزار و ۲۰۸ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با ۳ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۹۴۲ مبتلا و آلمان نیز با ۳ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۳۸۷ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۲۵ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۵۷۴، ۱۵ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۱۸ و ۱۳ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۱۱۸ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا , کشور هند ,

منبع: تسنیم

کد خبر 490287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.