ردصلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها دور از مصلحت و عقلانیت است

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با انتقاد از رد صلاحیت برخی از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر گفت: این اتفاق به دور از مصلحت کشور و عقلانیت و ضد مشارکت بیشتر مردم در اداره شهر است.

به گزارش ایمنا حمیدرضا قمی در نشست خبری آنلاین با رسانه‌ها به تشریح اقدامات شورای شهر در حوزه گردشگری و روابط بین الملل پرداخت و اظهار کرد: انعقاد ۹ قرارداد خواهر خواندگی با شهرهای اروپایی و آسیایی باعث خواهد شد نام شهر یزد در کنار شهرهای با تمایلات بین المللی قرار گیرد.

وی افزود: تهیه تبلت برای آموزش آنلاین دانش آموزان نیازمند با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان و اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای اعطای وام کم بهره به رانندگان تاکسی‌های شهری و مشاغل آسیب دیده از کرونا در کنار اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و کمک به مردم زلزله زدگان سی سخت از اقدامات این دوره از شورای شهر بوده است

عضو شورای اسلامی شهر یزد به اقدامات شورای پنجم در حوزه مدیریت شهری اشاره و اظهار کرد: تسهیل و روانسازی تردد در بافت تاریخی یزد به کمک معتمدین، بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، طرح پارک الکترونیک یزد و هوشمند سازی پروانه الکترونیک ساختمان در همین راستا انجام شد.

قمی به توضیح در خصوص جزئیات بودجه شهرداری برای سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: تصویب بودجه یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی از افتخارات شورای پنجم شهر است که ۷۱ درصد سهم پروژه‌های عمرانی و ۲۹ درصد از این بودجه سهم امور جاری شهرداری است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد اضافه کرد: احداث مسیر دوچرخه سواری به طول ۳۰ کیلومتر، پروژه دوچرخه‌های اشتراکی، ساخت پناهگاه سگ‌های ولگرد، بهسازی و نوسازی روکش آسفالت شهر با آسفالت‌های بازیافتی از از دیگر اقدامات شورای پنجم شهر یزد است.

وی با بیان اینکه شورای پنجم شفاف و برآمده از افکار همه مردم شهر بود، گفت: در این دوره توقع مردم از مدیریت شهری در حد بسیار بالایی افزایش پیدا کرد که این راه برگشت ناپذیر خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه رد صلاحیت گسترده داوطلبان انتخابات شوراها به نفع کشور و نظام نیست، تصریح کرد: قطعاً این اتفاق به دور از مصلحت کشور و عقلانیت و ضد مشارکت بیشتر مردم در اداره شهر بود. به نظر می‌رسد جریان و تفکری وجود دارد که تمایل دارد افراد محدودی در انتخابات شرکت کنند و شورای شهر بازتاب همه سلیقه‌ها و افکار نباشد.

وی اعتراض قانونی و پیگیری را حق همه داوطلبین رد صلاحیت شده عنوان کرد و گفت: امیدوارم نمایندگان مجلس از فرصتی که پس از اعتراض به نتایج بررسی صلاحیت‌ها خواهند داشت برای جبران موضوع استفاده کرده و روند را اصلاح کنند.

قمی با اظهار خرسندی از اینکه شورای پنجم شهر یزد بازتاب دهنده خواسته‌های همه مردم بود، اذعان کرد: در این دوره فقط به مطالبات یک قشر خاص نپرداختیم و رسیدگی به خواسته‌های اساسی و جدی مردمی که سال‌ها کسی به آنها توجه نکرده بود را پررنگ کردیم.

وی با اشاره به اینکه شورای پنجم شهر یزد شورایی پاکدست، شفاف، مطالبه گر و شجاع است، اضافه کرد: این افتخار بسیار بزرگی است که سطح مطالبه از شورای شهر افزایش پیدا کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر پنجم ناامید و سست نشده‌اند، گفت: تا آخرین روز دوره پنجم برای اجرای پروژه‌ها ایستاده‌ایم و حتی یک روز از عمر این دوره شوراها را برای خدمت به مردم از دست نخواهیم داد.

کد خبر 490198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.