اهدا جوایز مسابقه پیج‌های برتر محیط زیستی به فرزندان شهدای محیط بان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نوشت: انسان در هیچ عصری این همه در معرض خبر نبوده. انگار زیر بارش تگرگ اخبار ایستاده‌ایم. شاید برای همین است که خیلی زود خبرهای کهنه با خبرهای تازه جایگزین می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صدرالدین علیپور در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"انسان در هیچ عصری این همه در معرض خبر نبوده. انگار زیر بارش تگرگ اخبار ایستاده‌ایم. شاید برای همین است که خیلی زود خبرهای کهنه با خبرهای تازه جایگزین می‌شوند اما غصه‌ها و دردها نه. هنوز ۲۰ روز از شهادت دو محیط‌بان زنجانی مهدی مجلل و میکائیل هاشمی نگذشته که یواش یواش خاطره شدند. دیگر رسانه‌ها آن تب و تاب روزهای اول را ندارند که بگویند چرا شکارچیان اینقدر بی‌رحمانه عمل کردند؟ واقعاً تیر خلاص زدند؟ در بازجویی‌ها چه گفتند؟ چرا این فاجعه رخ داد؟ دو ماه بعد شاید از تمام ماجرا فقط یه هاله محو توی ذهن‌مان بماند اما برای خانواده‌شان چطور؟ برای پدر و مادر؟ خواهر و برادر و همسر و فرزند همیشه، همه چیز مثل روز اول تازه است.

با این عکس از پسر شهید میکائیل هاشمی که در مراسم تدفین پدر گرفته شده حس مشترک دارم. پدری که محیط‌بان بوده و حافظ آب و خاک و گونه‌های گیاهی و جانوری، قهرمان پسر است. همان‌طور که پدر محیط‌بانم برای من این گونه بود و عرق و تعصب به محیط‌زیست را از او به یادگار دارم. دوستان رسانه‌ایم در تهران رسانه مسابقه اینستاگرامی «پیج‌های برتر محیط‌زیستی» را برگزار کردند و نکته ارزشمند این مسابقه برای من، رفتار نفرات سوم این مسابقه بود که اعلام کردند جایزه خود «تن‌پوش ورزشی» را به فرزند محیط‌بان شهید هاشمی تقدیم می‌کنند. فارغ از ارزش مادی جایزه این رفتار که فراموش نکردن این شهداست بسیار قابل تقدیر بود به همین خاطر در سازمان مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک، این جایزه را به «دوچرخه» تبدیل کردیم تا پسر هم با رکاب زدن یاد «سبز» پدر را گرامی دارد.

از هر بهانه‌ای برای یاد کردن از کسانی که برای آبادی و آزادی ایران عزیز فداکاری کرده‌اند باید استفاده کرد که ما خیلی به آنها بدهکاریم. خیلی. "

کد خبر 490152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.