آشنایی با علم گرافولوژی؛ شخصیت‌سنجی بر اساس تحلیل و بررسی یک دستخط

یک گرافولوژیست گفت: دستخط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها و گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌شود و می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص علم گرافولوژی اظهار کرد: علم گرافولوژی برای شناخت شاخصه‌های دستخط است و بر اساس فاکتورها و قواعد مخصوص آن، شخصیت افراد شناسایی و سنجیده می‌شود. این علم قواعد خاص خود را دارد که می‌توان از آن‌ها برای شناخت روحیات افراد بهره برد.

وی ادامه داد: علم گرافولوژی یک جنبه شناخت و یک جنبه درمان دارد. در مورد جنبه درمان، وقتی از شناخت به مهمات دست پیدا کنیم، قطعاً می‌توان موضوعات مورد نظر را اصلاح کرد. حتی برخی کارشناسان توصیه می‌کنند که تغییراتی مانند کاهش فشار قلم برای نوشتن انجام شود تا در دراز مدت تأثیر آن در زندگی افراد مشاهده شود.‌

تعریف گرافولوژی چیست؟

محمود محجوب خاطرنشان کرد: بررسی علمی هر موضوع به ابزارهای علمی و کاربردی مرتبط با آن نیاز دارد. به طور مثال برای علم شیمی ابزارهایی مانند ظرف‌های آزمایشگاهی، دستگاه‌های تجزیه مواد و بسیاری ابزارها و دستگاه‌های دیگر وجود دارد و در خصوص علم‌هایی مانند پزشکی و گرافولوژی که با انسان مرتبط است دو مبحث وجود دارد؛ اول بحث تشخیص که با پارامترهای فردی ارتباط دارد و مبحث دوم مربوط به درمان یا ارتقای آن پارامترها است.

وی با بیان این که علم گرافولوژی، روش‌های مطالعه و بررسی خصوصیات فردی بر اساس نحوه نوشتن است، اضافه کرد: بر اساس نتایج موارد بررسی شده توسط " National Pen Company" در آمریکا، خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها و گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌شود و می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

بر اساس علم گرافولوژی به بررسی ویژگی‌های دستخط مرد راست دست ۴۲ ساله می‌پردازیم:

ویژگی‌های دستخط یک مرد میانسال و راست دست

محجوب تصریح کرد: دستخط هر فرد ناشی از ساختار عصبی و ویژگی‌های روانی، سن، فرهنگ و شغل او است و این موضوع سبب می‌شود دستخط افراد با هم متفاوت باشد.

وی در خصوص تحلیل این دستخط، اضافه کرد: اولین مورد در این دستخط ادای بیش از اندازه دندانه‌ها است و ادای پرفشار و پر ارتفاع دندانه‌ها در یک دستخط نشان از اهمیت مسائل کوچک و جزئی در ذهن فرد است. این اهمیت باعث می‌شود که او نسبت به کوچک‌ترین موضوعات توجه نشان دهد و این توجه بیش از اندازه به جزئیات، باعث کاهش سرعت پیشروی دستخط خواهد شد. فرد آنچنان به جزئیات شخصیت می‌بخشد که گویی بدون آن‌ها دستخط او هویت خود را از دست می‌دهد.

 آشنایی با علم گرافولوژی؛ شخصیت‌سنجی بر اساس تحلیل و بررسی یک دستخط

این گرافولوژیست ادامه داد: در کل فرد از گذشتن از جزئیات واهمه دارد و این واهمه باعث هویت بخشیدن به شخصیت او شده است. با وجود ارتفاع (بیش از حد متوسط) پاره خط‌های عمودی کلمات، هیچ سطری در سطر دیگری وارد نشده است و این یعنی فرد ذاتاً حریم دیگران را بسیار رعایت می‌کند. پاره خط‌ها به صورت طرح‌های ابتدایی ترسیم شده است و بدان معنا است که این حجم از پای‌بندی به قیود از دوران نوجوانی شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در این دستخط پاره خط‌های پرتابی در کلمات وجود ندارد، افزود: تمام پاره خط‌ها کنترل شده است و انتهای آنها با ترمز کردن خاتمه می‌یابد، یعنی فرد تا آخرین لحظه خود را کنترل می‌کند و این کنترل بخشی از شخصیت او شده است.

 آشنایی با علم گرافولوژی؛ شخصیت‌سنجی بر اساس تحلیل و بررسی یک دستخط

محجوب با اشاره به این که یکی از متن‌ها به این شخص دیکته شده است، اظهار کرد: با بررسی متن دیکته شده مشخص می‌شود فرد پارامترهای شخصیتی آزادی و امتیاز بیشتری کسب می‌کند که حاکی است که اگر او از قید و بندها رها شود، شخصیت خود را نمایان می‌کند و زاویه کلمات به شکل \ است (پایین ثابت و بالا متمایل به جلو) یعنی فرد اعتماد به نفس همراه با مخالفت با چاشنی تلخی دارد.

وی در خصوص تحلیل امضای این مرد راست دست، خاطرنشان کرد: در بررسی دستخط این شخص مشخص می‌شود که فرد مهربانی و سادگی خود را با تقید به مراسم سنتی اسیر می‌کند و امضا کاملاً متفاوت با دستخط و ساده و مورب است که به وضوح نشان می‌دهد طراحی شده و حاکی از فردی باهوش، هنرمند و ساده است و شخصیت خالص او تحت تاثیر دستخط سنتی و سخت اسیر شده است.‌

کد خبر 490058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.