کرونا کدام بازیگران را خانه‌نشین نکرد؟

بیش از یک سال است که از شیوع ویروس کرونا در جهان می گذرد و با وجود تلاش پزشکان و کادر درمان، هر روز بر شمار قربانیان این ویروس افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اگرچه غم از دست دادن عزیزان در همه جای دنیا سخت و دردناک است، اما از دست دادن کسانی که سرمایه فکری و فرهنگی جامعه محسوب می‌شوند این خسران را دو چندان می‌کند. طبیعی است که وقتی آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در جامعه رو به افزایش باشد گریبان بازیگران و هنرمندان را نیز خواهد گرفت چرا که اهالی سینما و تلویزیون، تافته جدا بافته نیستند.

از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور ما، هنرمندان زیادی در عرصه سینما و تلویزیون با این بیماری دست و پنجه نرم کرده‌اند و عده‌ای نیز جان خود را از دست داده‌اند. جدای از بازیگران که ابتلای آنها به کرونا پر سر و صداتر است و بازتاب رسانه‌ای بیشتری می‌یابد جمع زیادی از عوامل و هنرمندان پشت دوربین هم به این بیماری دچار شده‌اند که متأسفانه کمتر به آن پرداخته شده است.

خانه سینما در طول این مدت با صدور بیانیه‌هایی خواستار تعطیلی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی شد و تهیه کنندگان پروژه‌ها را مسئول مستقیم حفظ جان افرادی دانست که در این پروژه‌ها مشغول به کار بودند. اما هیچ کدام از این بیانیه‌ها تأثیری نداشت و تعداد اندکی از پروژه‌ها، آن هم برای مدت کوتاهی فعالیت خود را متوقف کردند.

در این میان، از آنجا که بازیگران مجبورند بدون ماسک جلوی دوربین ظاهر شوند بیش از دیگر عوامل در معرض ابتلا به این بیماری هستند. در نظر داشته باشید که رعایت فاصله اجتماعی نیز در محیط‌های فیلمبرداری عملاً ممکن نیست و همین امر خطر ابتلا را دو چندان می‌کند.

بازیگرانی که کرونا جانشان را گرفت

بازیگران زیادی در طول یک سال گذشته با کرونا دست و پنجه نرم کردند، عده‌ای نیز ترجیح دادند خانه نشین شوند و به دلیل این شرایط در هیچ پروژه‌ای حضور نیابند. اما متأسفانه تعدادی از آنها پس از ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و جامعه را در غم و اندوه فرو بردند.

کریم اکبری مبارکه، نخستین بازیگری بود که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، جان خود را از داد. او در سن ۷۹ سالگی و پس از گذراندن یک دوره طولانی بیماری چشم از جهان فروبست.

حجت الله نجف پور، بازیگر اصفهانی بود که در سن ۶۹ سالگی به کرونا مبتلا شد و در بیمارستان الزهرای اصفهان جان سپرد.

چنگیز جلیلوند نیز در سن ۸۰ سالگی و در حالی که مشغول نقش آفرینی در سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری بود به کرونا مبتلا شد و جان خود را از دست داد.

علی انصاریان، فوتبالیست محبوبی که در سال‌های اخیر به بازیگری روی آورده و در این عرصه فعال بود در عنفوان جوانی و بعد از ابتلا به کرونا، ناباورانه جان سپرد.

علی برقی، بازیگر جوان دیگری بود که زمستان گذشته در پی ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

هوشنگ منصور خاکی نیز از بازیگران قدیمی سینما بود که در روزهای اخیر در سن ۷۷ سالگی و بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

اما تازه‌ترین واقعه درگذشت مربوط به اشکان منصوری پورشیرازی است. وی هفته گذشته در سن چهل سالگی، چشم از جهان فرو بست و با وجود این که علت درگذشت او ابتدا عارضه کلیوی عنوان شده بود اما نهایتاً در گواهی پزشکی کووید ۱۹ به عنوان عامل درگذشت درج شد.

بازیگرانی که با کرونا دست و پنجه نرم کردند

همان گونه که میزان ابتلا به کرونا در جامعه بیشتر می‌شود به همان نسبت میزان ابتلای بازیگران نیز به این ویروس گسترش می‌یابد. از زمان شیوع این ویروس تا کنون، تعداد زیادی از بازیگران به آن مبتلا شده و با آن دست و پنجه نرم کردند.

گلاب آدینه و دخترش نورا، نخستین بازیگرانی بودند که خبر ابتلای خود به کرونا را با دیگران به اشتراک گذاشتند.

نوید محمدزاده، محمدرضا گلزار، لاله اسکندری، مهران رجبی، حسین یاری، لیلا بلوکات، یکتا ناصر، بهاره رهنما، نرگس محمدی، علی اوجی، بهنوش بختیاری، بهروز بقایی، اتابک نادری، امیر کاظمی، فقیهه سلطانی، دنیا مدنی، شهره سلطانی، پیمان قاسم‌خانی، سعید آقاخانی، مجید صالحی، محسن تنابنده و کیانوش گرامی از جمله بازیگرانی هستند که به کرونا مبتلا شده و خبر آن رسانه‌ای شده است. بدیهی است آمار بازیگرانی که به این بیماری مبتلا شدند، بیش از این است که خبر برخی از آنها منتشر نشد. باران کوثری، آخرین بازیگری است که به این بیماری مبتلا شد و مراحل درمان را در بیمارستان طی کرد. او در حالی به این ویروس مبتلا شد که در حال نقش آفرینی در سریال ملکه گدایان بود.

بازیگران پرکار سال کرونایی

اگرچه شیوع کرونا عده‌ای از بازیگران را خواسته یا ناخواسته، کم کار و خانه نشین کرد، اما در عوض تعدادی از آنها با حضور در پروژه‌های مختلف، سال پر کاری را پشت سر گذاشتند.

کرونا کدام بازیگران را خانه نشین نکرد؟

نوید محمدزاده

این ستاره محبوب سینمای ایران، در دوران کرونا نیز پرکار بود و حتی ابتلا به این بیماری او را از این عرصه دور نکرد. محمد زاده پس از اتمام سریال "قورباغه" در فیلم سینمایی "شب، داخلی، دیوار" جلوی دوربین رفت که ابتلای او به کرونا، مدتی فیلمبرداری این فیلم را متوقف کرد. او قرار بود در فیلم "نگهبان شب" به کارگردانی رضا میرکریمی نیز ایفای نقش کند، اما طولانی شدن پیش تولید آن باعث شد تا جای خود را به محسن کیایی بدهد و در فیلم "تفریق"، جلوی دوربین مانی حقیقی ظاهر شود.

کرونا کدام بازیگران را خانه نشین نکرد؟

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی، بازیگر پر کاری است و در دوران کرونا نیز این پرکاری خود را حفظ کرد. او پس از حضور در فیلم سینمایی "شیشلیک" به کارگردانی محمدحسین مهدویان، در سریال "خوب، بد، جلف: رادیو اکتیو" نقش آفرینی کرد و در حال حاضر نیز مشغول بازی در فصل دوم سریال "زیرخاکی" به کارگردانی جلیل سامان است. او همچنین برای بازی در سریال شبکه نمایش خانگی "شاخ آفریقا" به کارگردانی سعید آقاخانی قرارداد بسته است.

کرونا کدام بازیگران را خانه نشین نکرد؟

هومن سیدی

هومن سیدی در سال ۹۹ درگیر اتمام سریال قورباغه بود که در آن علاوه بر کارگردانی، ایفای نقش نیز می‌کرد. بعد از آن در فصل دوم از سریال "عاشقانه" با عنوان "گیسو" جلوی دوربین رفت تا ایفاگر نقش پیمان باشد. سیدی برای یکی از نقش‌های اصلی سریال "شاخ آفریقا" نیز قرارداد بسته است.

کرونا کدام بازیگران را خانه نشین نکرد؟

هانیه توسلی

اگرچه هانیه توسلی در یک سال گذشته، از سینما فاصله گرفت، اما حضور پررنگی در سریال‌های نمایش خانگی داشت. او سال گذشته در سریال گیسو به کارگردانی منوچهر هادی نقش آفرینی کرد و این روزها نیز در سریال "زخم کاری" به کارگردانی محمد حسین مهدویان جلوی دوربین است تا اولین همکاری خود را با این کارگردان رقم بزند.

کرونا کدام بازیگران را خانه نشین نکرد؟

امیر آقایی

امیر آقایی ابتدای سال ۹۹، بازی در سریال "آقازاده" را به پایان رساند و پس از آن در فیلم شب، داخلی، دیوار جلوی دوربین رفت. او همچنین در فیلم "خائن کشی" به کارگردانی مسعود کیمیایی نقش آفرینی کرد تا اولین همکاری خود را با این کارگردان رقم بزند. آقایی این روزها مشغول بازی در فیلم سینمایی "شبگرد" به کارگردانی فرزاد موتمن است و قرار است به زودی در فیلم "خط نجات" به کارگردانی وحید موساییان جلوی دوربین برود.

کرونا کدام بازیگران را خانه نشین نکرد؟

مهران مدیری

مهران مدیری نیز در دوران کرونا پرکار بود. او قسمت‌های باقی مانده از فصل چهارم برنامه دورهمی را ضبط کرد و سریال "دراکولا" را در سکوت خبری برای شبکه نمایش خانگی جلوی دوربین برد. او علاوه بر کارگردانی این مجموعه، یکی از نقش‌های اصلی آن را نیز بر عهده دارد. مدیری همچنین در فیلم "خائن کشی" به کارگردانی مسعود کیمیایی نقش آفرینی کرد.

کرونا کدام بازیگران را خانه نشین نکرد؟

رامبد جوان

رامبد جوان همزمان با ضبط سری جدید برنامه خندوانه، سریال "مردم معمولی" را نیز برای شبکه نمایش خانگی می‌سازد و یکی از نقش‌های اصلی آن را بر عهده دارد. او همچنین سال گذشته در فیلم سینمایی "چپ، راست" به کارگردانی حامد محمدی جلوی دوربین رفت.

کد خبر 490031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.