گلپایگان انجمن روانشناسان ندارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با اشاره به در بررسی هایی در خصوص منشأ عوامل اقدام به خودکشی در شهرستاگ گفت: مشکلات خانوادگی، اختلالات روانپزشکی مانند افسردگی، کمبود مهارت‌های زندگی، مشکلات اقتصادی و سو مصرف مواد از جمله دلایل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر رستمی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران با تأکید بر ارتقای بهداشت روان جامعه اظهار کرد: خودکشی منشأ اختلالات روان‌پزشکی به ویژه افسردگی است که در یک سال گذشته با تغییر سبک زندگی به دلیل محدودیت‌های کرونایی افرادی که زمینه اختلالات روان‌پزشکی دارند و فشار اقتصادی آن‌ها را رنج می‌دهد اقدام به خودکشی می‌کنند.

وی افزود: طی بررسی‌هایی در شهرستان عوامل اقدام به خودکشی را می‌توان مشکلات خانوادگی، اختلالات روان‌پزشکی و افراد مبتلا به افسردگی، کمبود مهارت‌های زندگی، مشکلات اقتصادی و سو مصرف مواد دانست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: در شبکه بهداشت و درمان گلپایگان توسط روانشناسان بالینی غربالگری جمعیت تحت پوشش از نظر بهداشت روان انجام می‌شود که در صورت نیاز افراد به روانپزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند.

رستمی با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان اقدام به خودکشی بیشتر در سنین ۲۰ تا ۴۵ سال بوده است، تصریح کرد: افراد نیازمند به مشاوره روانشناسی و خدمات بهداشت روان می‌توانند به اورژانس اجتماعی بهزیستی، سامانه ۴۰۳۰ و اورژانس ۱۱۵ گلپایگان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه گلپایگان انجمن روانشناسان ندارد، افزود: انجمن روانشناسان یک انجمن خصوصی است که در گلپایگان به دلیل کمبود نیروی روانشناس بالینی امکان تشکیل این انجمن نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان تأکید کرد: خودکشی معضل بهداشت روان است که باید به آن پرداخته و راهکار مناسبی برای کاهش آن اندیشیده شود. در این زمینه می‌طلبد رسانه‌ها، کارشناسان مذهبی و کارشناسان بهداشت روان و اداره بهزیستی همکاری کنند.

کد خبر 490009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.