شریف: تخریب ظریف تنها به شخص وی منتهی نمی‌شود

دبیرحزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت: عده‌ای از ترس این که ممکن است ظریف در عرصه انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و با اقبال مردم روبرو شود دست به تخریب دستگاه دیپلماسی کشور زده‌اند.

احمد شریف در گفت وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون صوت جنجالی محمدجواد ظریف، اظهار کرد: مطالبی که محمدجواد ظریف در این صوت گفت مطالب جدیدی نبود؛ زیرا برخی از آنها قابل پیش‌بینی و برخی از این موارد بر اساس شواهد کاملاً مشخص بود.

وی افزود: بر همین اساس تا پیش از انتشار این صوت برای همه واضح بود که دلیل اصلی استعفای وزیر امورخارجه، حضور بشار اسد بدون اطلاع وی در تهران بود.

دبیر حزب همبستگی دانش آموختگان ایران ادامه داد: مبحث تقدم مسائل میدانی بر مسائل دیپلماتیک قابل پیش بینی بود، زیرا این دو امر اثر متقابل بر روی یکدیگر دارد بنابراین مطالبی که در این صوت توسط وزیر امورخارجه بیان شده است مطالب محرمانه‌ای نبوده و لطمه‌ای به منافع ملی کشور نخواهد زد.

شریف خاطرنشان کرد: مطالبی که در این صوت بیان شده تا پیش از این برای فعالان سیاسی و کارشناسان روابط بین‌الملل واضح بود.

وی ادامه داد: متأسفانه در برخی مواقع رقابت‌های سیاسی به دشمنی تبدیل می‌شود و این دشمنی‌ها حتی تا مرز حذف شخصیت‌ها از عرصه سیاسی پیش خواهد رفت. ظریف بیش از ۸ سال سخنگوی رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی بوده و مقامات عالی ایران نیز از تمامی اقدامات وی با خبر بودند.

شریف تصریح کرد: عده‌ای از ترس این که ممکن است ظریف در عرصه انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و با اقبال مردم روبه‌رو شود دست به تخریب دستگاه دیپلماسی کشور زده‌اند بنابراین تخریب ظریف تنها به شخص وی منتهی نمی‌شود و دستگاه سیاست خارجی کشور را زیر سوال می‌برد.

کد خبر 489808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.