هنرمندان بخشی از هویت شهر اصفهان هستند/ بستر ترویج هنرهای فاخر فراهم شود

شهردار اصفهان گفت: هنرمندان بخشی از هویت شهر هستند و بخشی از افتخارات این جهانشهر مربوط به آثار هنرمندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در دیدار با «استاد سید مهدی علمداری» هنرمند پیشکسوت قلمزنی اظهار کرد: به همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی لازم برای دیدار با هنرمندان شهر انجام شده، اما شرایط کرونایی در این روند مانع تراشی کرده است.

وی ادامه داد: همیشه وقتی از اوصاف اصفهان سخن به میان می‌آید، هنرمندان در صدر این اوصاف قرار دارند، چرا که بخشی از هویت شهر را تشکیل داده‌اند و بخشی از افتخارات اصفهان مربوط به آثار هنرمندان است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: با بررسی آثار استاد علمداری که سال‌ها در عرصه مینیاتور، نقاشی، قلمزنی و نقاشی روی فرش فعالیت داشته، درمی‌یابیم که چه سرمایه‌های گرانبها و دسترنج‌های ارزشمندی به یادگار گذاشته است.

وی با بیان اینکه هر چه انسان در محیط خود اثر بخش‌تر باشد، به همان میزان مورد قضاوت قرار می‌گیرد، گفت: اگر امروز درباره استاد علمداری قضاوت می‌شود به خاطر آثار اثربخش او در جامعه هنری است.

نوروزی ادامه داد: وقتی انسان احساس مفید بودن در جامعه را دارد، به زنده بودن خود افتخار می‌کند، با خلق هنرهای باارزش توسط هنرمندانی همچون استاد علمداری انسان از خدا می‌خواهد حیات بادوام و با عزت داشته باشند تا بتوانند دانشجو و کارآموز تربیت کنند.

وی خطاب به استاد علمداری، اظهار کرد: در کنار شما بسیاری از افراد این هنر را آموخته‌اند و امروز به خاطر نقش معلمی و ارتباطی که با دانشجویان داشته‌اید فردی بسیار اثرگذار در جامعه هستید از این رو بر خود لازم دانستم به دیدار شما آمده، خسته نباشید گفته و به عنوان شهردار اصفهان از تلاش‌های شما تشکر و قدردانی کنم.

شهردار اصفهان تاکید کرد: انسان در هر کاری تخصص داشته باشد قانع نمی‌شود، زیرا باورهای متعالی دارد که برای دست یافتن به آن تلاش می‌کند، در غیر این صورت عقب رانده می‌شود.

وی با بیان اینکه استاد علمداری هنرمند ارزشمند اصفهانی است که دارای آثار متعددی در حوزه قلمکاری، نقاشی و تابلوهای بسیار زیبا است، گفت: شنیدن درد دل هنرمندان، دیدن آثار آنها و پرداختن به نقش هنرمندان در معرفی اصفهان به مردم جهان اقدامی پسندیده است.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: زمینه استمرار و تداوم فعالیت هنرمندان که نقش جدی در ترویج هنرهای فاخر دارند با رفع موانع فراهم شود.

وی با بیان اینکه اصفهان همواره به وجود هنرمندان خود می‌بالد، برای هنرمندان آرزوی طول عمر با عزت کرد و گفت: امیدواریم هنرمندان در راه خدمت به مردم شهر و کشور خود موفق باشند.

به گزارش ایمنا، در پایان این دیدار شهردار اصفهان «کاشی معرق» اثر هنری و ارزشمند «استاد حسین مصدق زاده» را به استاد سید مهدی علمداری اهدا کرد.

کد خبر 489775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.