خلاقیت‌های فرهنگی با ایجاد فضای گفت‌وگو در شهر محقق می شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: با فراهم کردن فضای گفت‌وگویی می‌توان شاهد خلاقیت‌های فرهنگی خواهیم بود که این موضوع در راستای برنامه فرهنگی شهروندی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی امروز _سه شنبه هفتم اردیبهشت ۹۹_ در آئین رونمایی و معرفی محصولات فرهنگی هنری مناطق شهرداری اصفهان، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌هایی که در دوره پنجم شورای شهر و مدیریت شهری ارائه شد وظیفه‌ای به حوزه اجرایی ابلاغ شده است که این حوزه اجرایی شامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و مناطق شهرداری اصفهان می‌شود.

وی با اشاره به برنامه فرهنگی شهروندی، افزود: برنامه فرهنگی شهروندی شامل زیست پذیر بودن شهر، انسان محوری که به حیات محوری تبدیل شد و معنا گرایی است که توسط مدیریت شهری تدوین شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این راستا رویکردهای متفاوتی را از خود ارائه دادیم و در ابتدا سعی داشتیم یک فرهنگ انسان‌مدارانه داشته باشیم و البته مراسم مختلفی نیز در شهر برگزار کردیم زیرا همانطور که ما شهر را می‌سازیم شهر نیز ما را می‌سازد.

وی ادامه داد: برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث می‌شود که فرهنگ شهروندی بالاتر رود و به طور حتم این موضوع نتیجه خوبی بر جامعه و شهر خواهد داشت.

عیدی با بیان اینکه باید با فرآیند حیات محور پیش برویم که این مهم نیز به دستور شهردار مورد توجه قرار گرفته است و در این راستا زیرساخت‌ها را فراهم کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: باید به دنبال فرهنگ فاخر و یا فرهنگی جدید در دنیا باشیم البته فرهنگ عام پیشاپیش فرهنگ فاخر قرار دارد پس می‌توان با استفاده از نگاه‌های جامع شناسی مناطق و محلات با پیوندهایی فرهنگی را در نظر بگیریم تا هویت شهر را تشکیل دهیم.

وی گفت: با فراهم کردن فضای گفت‌وگویی می‌توان شاهد خلاقیت‌های فرهنگی خواهیم بود که این موضوع در راستای برنامه فرهنگی شهروندی محقق می‌شود در همین راستا شهرداران مناطق در کنار دیگر معاونت‌ها قرار گرفته اند و توانسته‌اند اکنون این نمایشگاه را تشکیل دهند که اقدامات بسیار خوبی را نیز در این زمینه شاهد هستیم.

کد خبر 489771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.