چگونه لباس عروس انتخاب کنیم؟ + معرفی انواع فرم های بدن

برای ثبت بهترین خاطره‌ها از مراسم‌ عروسی لازم است با آگاهی از نکات کلیدی در خرید و انتخاب لباس عروس متناسب با فرم بدنی خود، لباس مورد نظر را برگزینید.

به گزارش ایمنا، این روزها وجود مشاور و طراح لباس عروس در مزون ها باعث شده است تا عروس خانم‌ها با آرامش خاطر بیشتری به سراغ انتخاب لباس مورد نظر بروند اما نکاتی که در این مطلب بیان شده از دسته نکات مهمی است که شما برای انتخاب لباس عروس به آن احتیاج دارید. در این مطلب درباره لباس عروس متناسب با ابعاد بدنی مختلف و همچنین معیارهای لازم برای ورود به مزون ها و انتخاب لباس مناسب صحبت شده است.

فرم بدنی شما چیست؟

برای اینکه لباس عروس متناسب با اندام و فرم بدنی خود انتخاب کنید ابتدا باید فرم بدنی خود را بشناسید. برای اینکه فرم بدنی خود را تشخیص دهید مقابل آینه‌ای قرار بگیرید و به دقت به اندام خود نگاه کنید. اما اگر قصد دارید به طور دقیق فرم بدنی خود را بشناسید پیشنهاد می‌کنیم از متر خیاطی یا حتی نخ استفاده کنید.

لباس عروس مناسب فرم بدنی کمر باریک یا ساعت شنی

فرم کمر باریک یا ساعت شنی برای افرادی است که اندازه کمر آنها در مقایسه با قسمت‌های دیگر، کوچک‌تر (کمتر از سه چهارم) است. همه انواع لباس عروس برای افراد دارای این فرم بدنی مناسب هستند. آنها می‌توانند دقیقاً مطابق سلیقه خود پیش بروند و در انتخاب لباس هیچ محدودیتی ندارند. لباس عروس مدل ماهی به دلیل اینکه فرم کمر را خیلی خوب جلوه می‌دهد می‌تواند پیشنهاد خوبی برای انتخاب لباس عروس برای شما باشد.

چگونه لباس عروس انتخاب کنیم؟ + معرفی انواع فرم های بدن

لباس عروس مناسب فرم بدنی مستطیل شکل یا راسته

افرادی که تقریباً تمام اندام‌هایشان، عرضی نزدیک به یکدیگر دارند در این دسته قرار دارند. افراد دارای این فرم بدنی لاغر هستند و از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار هستند. همه انواع لباس عروس برای این افراد مناسب است اما توصیه می‌شود از انتخاب مدل ماهی صرف نظر کنند چراکه برای افراد راسته یا مستطیل شکل مناسب نیست.

لباس عروس مناسب فرم بدنی مثلثی شکل

خانم‌هایی که در دسته مثلثی برعکس قرار می‌گیرند اصولاً عرض شانه‌ها و بالا تنه بیشتر از بقیه بدن است. این دسته از خانم‌ها در انتخاب آزاد هستند اما توصیه می‌شود که از انتخاب لباس‌های راسته پرهیز کنند و بیشتر به سمت لباس‌هایی با دامن‌های پهن گرایش پیدا کنند.

لباس عروس مناسب فرم بدنی گلابی شکل

خانم‌هایی که در دسته گلابی شکل قرار می‌گیرند باید لباسی را انتخاب کنند که ساده و یا پرنسسی باشد چرا که در این افراد اندازه شانه کمتر از بقیه قسمت‌ها است. این دسته در خانم‌ها شایع‌تر است و بهتر است که لباس‌های پرنسسی و یا لباس‌هایی که بالا تنه آن کار شده است، بپوشند.

چگونه لباس عروس انتخاب کنیم؟ + معرفی انواع فرم های بدن

لباس عروس مناسب فرم بدنی دایره‌ای شکل

برای خانم‌های دسته دایره‌ای شکل، اندازه در همه قسمت‌ها زیاد است به همین دلیل بهتر است که از لباس‌هایی که یقه آن پوشیده و دارای آستین است استفاده کنند. انتخاب لباس‌های پرنسسی و A LINE برای این دسته از افراد مناسب است. برای خانم‌هایی با اندام دایره‌ای شکل پیشنهاد می‌شود که برای تناسب بدن با لباس، لباس عروس‌های اندامی و جذب بدن بپوشند.

لباس عروس مناسب افراد ظریف و قد کوتاه

بهترین لباسی که برای این دسته افراد می‌توان پیشنهاد کرد، لباس عروس‌های ماکسی است. این لباس‌ها به دلیل اینکه بلند هستند مناسب‌ترین انتخاب به حساب می‌آیند، بنابراین خانم‌ها در این دسته نباید از لباس‌های پف دار استفاده کنند چرا که اندام ظریف شأن در آن گم خواهد شد. مدل پرنسسی برای زنان قد کوتاه که درشت و تو پر هستند، انتخاب خوبی است. توجه داشته باشید که قسمت‌های تزئینی لباس (مثل کمربند، پاپیون و …) نباید در قسمت‌های پایین تنه شما قرار بگیرد چرا که شما را قد کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

لباس عروس مناسب افراد قد بلند

خانم‌های قد بلند می‌توانند از مدل پرنسسی استفاده کنند چرا که این مدل دارای دامن پف دار است و برای این افراد مناسب‌تر است. افرادی که در این دسته قرار می‌گیرند بهتر است توجه کنند که پیراهن‌های بسیار تنگ و باریک برای آنها انتخاب خوبی نیست چون قد را بلند تر نشان می‌دهد.

چگونه لباس عروس انتخاب کنیم؟ + معرفی انواع فرم های بدن

لباس عروس مناسب افراد چاق

خانم‌هایی که اندام چاق و پری دارند بهتر است لباسی را برگزینند که آنها را ظریف‌تر نشان دهد. لباس عروس تنگ و دارای دامنی پف دار برای این افراد مناسب است. البته دقت کنید که پف لباس باید از کمر به پایین باشد. لباس عروس‌های یقه هفت برای عروس خانم‌های چاق بسیار مناسب است. لباسی با یقه دکلته قلبی شکل و برش‌های نامتقارن در کمر برای تقارن و فرم اندام این افراد می‌تواند انتخاب بهتری را برای آنها رقم بزند.

کد خبر 489715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.