به احترام مهدوی‌کیا شکایت نکردیم/ امیدوارم استقلال به عنوان تیم اول گروه صعود کند

مدیر آکادمی استقلال در خصوص پرونده شکایت برخی تیم‌ها از آکادمی کیا و همینطور دیدارهای استقلال در رقابت‌های آسیایی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم استقلال امروز در دیداری حساس برابر الاهلی عربستان صف آرایی می‌کند. آبی‌ها در حالی به مصاف حریف خود می‌روند که با ۷ امتیاز در جایگاه دوم گروه C قرار دارند و پیش بینی می‌شود شاگردان مجیدی بازی سختی را برابر تیم عربستانی خواهند داشت و برای صعود به مرحله بعد باید به فکر امتیازگیری در این دو دیدار باشند. در همین خصوص و برای بحث پیرامون وضعیت تیم استقلال و حواشی پیش آمده در مورد استفاده تیم آکادمی کیا از بازیکن صغر سنی در لیگ نوجوانان فوتبال کشور گفت و گویی را با ناصر فریاد شیران پیشکسوت و مدیر آکادمی باشگاه استقلال انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

شرایط این روزهای استقلال را چطور می‌بینید؟

تیم استقلال با سرمربیگری فرهاد مجیدی مراحل پیشرفت را به خوب طی کرده و با توجه به زمان کمی که او و کادر فنی‌اش داشتند، هماهنگی خوبی در تیم شکل گرفته است. در حال حاضر استقلال هجومی و با برنامه بازی می‌کند البته در مسابقات آسیایی شرایط کمی متفاوت است و تیم‌های حریف هم کاملاً حرفه‌ای رفتار می‌کنند. به ویژه تیم‌های حاشیه خلیج فارس از هر نظر شرایط خوبی دارند، آنها بازیکنان گران قیمتی دارند و همانطور که در تیم الدحیل دیدیم نفرات مؤثری در تیمشان جذب شده بودند. مورد دیگری که فکر می‌کنم در این دوره از رقابت‌ها باید در خصوص استقلال به آن پرداخت، موضوع قضاوت داوران است که شاید یکی از دلایل آن حضور نداشتن نمایندگان کشورمان در کرسی‌های بین المللی و به ویژه AFC است که باعث شده سوت‌هایی علیه این تیم رقم بخورد و متأسفانه در حالی که استقلال می‌توانسته در دو دیدار اخیر خود برابر الدحیل پیروز شود اما تنها یک امتیاز گرفته است.

فکر می‌کنید آبی‌ها می‌توانند دوباره نماینده عربستان را شکست دهند؟

آبی‌ها بازی سختی برابر الاهلی دارند. استقلال ضعف‌هایی دارد که باید ترمیم شود، همچنین به نظر می‌رسد دیاباته و نادری به این دیدار نمی رسند و باید دید کادر فنی چه نفراتی را جایگزین آنها می‌کند. تیم حریف هم تیم آماده و خوبی است اما امیدوارم بازیکنان استقلال از صد آنها بگذرند تا بتوانند به عنوان تیم اول گروه به مرحله بعدی بروند.

در خصوص ضعف آبی پوشان صحبت کردید، استقلال در این تورنمنت در خط دفاع ضعف‌هایی دارد، فکر می‌کنید اگر محمد دانشگر از تیم کنار نمی‌رفت می‌توانست به تیم کمک کند؟

دانشگر بازیکن خوبی است، اما مسائل فنی از مسائل انضباطی جدا هستند. بازیکن باید حرفه‌ای رفتار کند و به نظر می‌رسد او در بعضی موارد رفتارهای مناسبی نداشته است. بنابراین در خصوص این مدافع تصمیم مدیریتی اتخاذ شده و باید به تصمیم فرهاد مجیدی احترام گذاشت.

استقلال اگر به عنوان تیم دوم از گروه صعود کند در دور حذفی باید به مصاف پرسپولیس برود، این دیدار را چطور می‌بینید؟

قطعاً بازی جذابی خواهد شد اما امیدوارم نتایج گروه استقلال به گونه‌ای رقم بخورد که آبی‌ها تیم اول گروه باشند و این دربی احتمالی را در مراحل بالاتر شاهد باشیم.

تیم آکادمی استقلال در رده نوجوانان بعد از رأی کمیته انضباطی علیه آکادمی کیا به عنوان قهرمانی رسید، آیا آکادمی تحت امر شما در خصوص این پرونده شکایتی به هیئت فوتبال تهران ارسال کرد؟

مجموعه استقلال به احترام آقای مهدوی کیا هیچ شکایتی در این پرونده نداشته است اما تیم‌های دیگر که در این خصوص متضرر شده بودند شاکی هستند. چون استقلال در جدول رده بندی دوم شده بود و بعد از صدور رأی کمیته انضباطی به عنوان قهرمانی رسید. ما تابع قانون هستیم البته هنوز جزئیات دقیق این پرونده مشخص نیست و به نظر می‌رسد کمیته استیناف نظر نهایی را می‌دهد. این نکته را باید اضافه کنم که متأسفانه برخی افراد سعی دارند در حواشی پیش آمده از اسم استقلال سوء استفاده کنند و اگر باز هم موارد تخلفی دیده شود مطمئناً به عنوان مدیر آکادمی وارد عمل می‌شوم.

گفت و گو از: امیر شمس - خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 489575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.