نگاه به موضوعات زیست محیطی از اهداف مدیریت شهری است

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نوشت: نگاه به موضوعات محیط‌زیست شهری به عنوان موضوعاتی اجتماعی و فرهنگی و ایجاد فضایی برای مشارکت، حضور داوطلبانه و مؤثر شهروندان یکی از مهمترین اهداف مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شینا انصاری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"امروز صبح اولین خانه محیط زیست در منطقه ٢ (سرای محله صادقیه) افتتاح شد. نگاه به موضوعات محیط‌زیست شهری به عنوان موضوعاتی اجتماعی و فرهنگی و ایجاد فضایی برای مشارکت، حضور داوطلبانه و مؤثر شهروندان یکی از مهمترین اهداف مدیریت شهری بوده و در شهر تهران نهادهای محلی مثل شورایاری‌ها و سراهای محله (مدیریت محله) نقش مهمی در واگذاری فعالیت‌های مردم به مردم دارند.

با توجه به اهمیت موضوعات محیط زیست شهری و طی جلسات متعدد با دبیرخانه ستاد ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات شهر تهران (مدیریت محله) و همکاری قابل تقدیرشان قرار شد که خانه‌های مستقل محیط زیست در سراها تشکیل شود؛ اقدامی مهم که امروز با افتتاح اولین خانه در سرای محله صادقیه با حضور معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، قدم‌های آغازین برای استقلال، هویت بخشی و اثرگذاری بیشتر فعالیت کانون‌های محیط زیست برداشته شد.

لازم می‌دانم از آقای مهدی شیرزاد رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت محله و همکاران گرانقدر شأن که این اتفاق با تلاش‌های ایشان ممکن شده تشکر کنم. از دبیر کانون‌های محیط زیست شهر تهران سرکار خانم شاه کرم، با توجه به تلاش‌ها و زحماتشان برای راهبری و پیگیری امور کانون‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم همچنین از دبیران کانون‌های محیط زیست مناطق ٢٢ گانه که همواره همراهان تأثیرگذاری برای اداره کل و ادارات محیط زیست مناطق بوده‌اند ممنونم و از همکارانم در اداره کل محیط زیست و اداره محیط زیست منطقه ٢ برای به ثمر نشستن برنامه خوب امروز انتظار بر این است با ارتقای وضعیت کانون‌های محیط زیست محلات در چارچوب خانه‌هایی مستقل، موضوعات محیط زیستی از جمله محله سبز، فعالیت‌های آموزشی و ترویجی، و سایر پروژه‌های فرهنگی و مشارکتی محیط زیست در سطح محلات با سرعت و اولویت بیشتری پیگیری شود. "

کد خبر 489541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.