الوحده امارات یک - پرسپولیس صفر/ خبری از کامبک نبود؛ شکست مقابل تیم هشتم لیگ امارات!

شاگردان گل محمدی اولین شکست خود در لیگ قهرمانان را در مصاف با الوحده تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در شرایطی که پرسپولیس با یک تساوی می‌توانست خیال خود از صعود به عنوان تیم نخست به دور حذفی را قطعی کند، با دریافت گل از الوحده در دقایق ابتدایی مغلوب تیم اماراتی شد تا نخستین شکست خود در لیگ قهرمانان این فصل را تجربه کند.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های پرسپولیس و الوحده

ورزشگاه: جواهر لعل نهرو، گوا (هند)

تماشاگر: -

گل‌ها: تیم ماتاوز (دقیقه ۵- برای پرسپولیس)

اخطار: فرسان جمعه (دقیقه ۱۳ - از الوحده) - مهدی ترابی (دقیقه ۴+۴۵ - از پرسپولیس) - عبدالله الکربی (دقیقه ۴+۴۵ - از الوحده) - منصور الحربی (دقیقه ۷۲- از الوحده) - وحید امیری (دقیقه ۷۶- از پرسپولیس)

اخراج: عبدالله انور (دقیقه ۸۴- از الوحده)

پرسپولیس ایران: حامد لک، سید جلال حسینی (دقیقه ۷۷- مهدی عبدی)، محمدحسین کنعانی زادگان، وحید امیری (دقیقه ۷۸- عل، شجاعی) سیامک نعمتی (دقیقه ۴۶- مهدی شیری)، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک (دقیقه ۴۶- احمد نورالهی)، احسان پهلوان، مهدی ترابی، شهریار مغانلو (دقیقه ۴۶- امید عالیشاه)، عیسی آل کثیر

سرمربی: یحیی گل محمدی

الوحده امارات: محمد الشمسی، محمد برغوش، لوکاس پیمنتا، تیم ماتاز، منصور الحربی (دقیقه ۷۷- عبدالله انور)، عبدالله الکربی، لی میونگ جو-، نهیان عادل، فارس جمعه، عبدالله حامد، عمر خربین

سرمربی: هنک تن کاته

داور: تانتاشف ایلگیز (ازبکستان)

شرح بازی:

اگر چه سرخ‌ها با تمام ترکیب خود برای قطعی کردن صعود پا به میدان گذاشته بودند، در پنجمین دقیقه غافل گیر شدند تا ماتاوز با نفوذ به هجده قدم، طاق دروازه پرسپولیس را فرو بریزد. پس از این گل، شاگردان گل محمدی مالک بلامنازع زمین بوده و حلقه محاصره را روی الوحده تنگ کرده بودند.

این برتری پرسپولیس تا میانه‌های نیمه اول ادامه ‏ داشت تا نماینده امارات روی چند اشتباه خط دفاع پرسپولیس به موقعیت‌هایی دست یافت که با تعجیل شاگردان هن کاته راه به جایی نبرد. اواخر مسابقه باز هم پرسپولیس نبض دیدار را به دست گرفت ولی دفاع پرتعداد الوحده اجازه جبران گل خورده را سرخ‌پوشان نداد تا شاگردان گل محمدی بازنده به رختکن بروند.

برای جبران گل خورده در ۴۵ دقیقه دوم، گل محمدی تیمش را با سه تغییر نسبت به نیمه نخست روانه میدان کرد. او نعمتی، سرلک و مغانلو را از زمین خارج کرده و شیری، نورالهی و عالیشاه را در ترکیب قرار داد. سرخ‌پوشان در دقایق ابتدایی نیمه دوم همچنان توپ و میدان را در اختیار داشت و چند خطر روی دروازه الوحده خلق کرد که بی‌نتیجه ماند.

در ادامه یحیی تصمیم به تغییر آرایش تیم خود گرفت و عبدی را به جای سید جلال به زمین فرستاد تا قوا هجومی پرسپولیس را افزایش دهد. دقیقه ۸۴، عبدالله انور که شش دقیقه قبل به میدان آمده بود، با خطا شدید در نزدیکی محوطه جریمه روی علی شجاعی با کارت مستقیم داور ازبک روبرو شد تا الوحده واپسین دقایق مسابقه را ده نفره ادامه دهد. با این حال سرخ‌ها فرصت‌های خوب‌شان را یکی از پس دیگری از دست دادند.

در وقت‌های تلف شده نیز بازیکنان باتجربه خط حمله الوحده با کنترل مسابقه، زمان را گذراندند تا سه امتیاز ارزشمند مقابل نماینده ایران به دست آورند.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۵- تیم ماتاوز) - ماتاوز به راحتی هر چه تمام تر از سمت چپ به محوطه پرسپولیس زد و توپ را از زاویه بسته به طاق دروازه لک چسباند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۶- پرسپولیسی‌ها کرنر را کوتاه شروع کردن و پهلوان توپ را کم ارتفاع به محوطه الوحده ریخت و ضربه سر آل‌کثیر را گلر الوحده با یک دست دفع کرد.

دقیقه ۳۴- عمر خربین در میانه زمین خودی صاحب توپ شد و با نگاه به لک که از دروازه بیرون آماده بود، سعی داشت از غفلت این گلر استفاده و ضربه بلندی را به سمت دروازه پرسپولیس زد که لک با یک دست توپ را در آستانه فرود به دروازه، به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۳- ضربه سر کنعانی‌زادگان روی کرنر ارسالی به شکلی خطرناک به اوت رفت.

دقیقه ۵۴- چرخش پهلوان و شوت او از بیرون محوطه به تیرک افقی دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۶۶- پاس ترابی، شیری را در محوطه راه انداخت و پاس کات بک او پس از برخورد به مدافع الوحده می‌توانست به گل به خودی بدل شود اما توپ به الشمسی برخورد کرد.

دقیقه ۸۸- پاس پرسپولیسی‌ها در تیر دوم و در فضا خالی به عبدی رسید اما مهاجم سرخ‌ها در فاصله چند قدمی توپ را به الشمسی کوباند.

کد خبر 489537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.