بورس امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

در روز جاری وضعیت حجم معاملات شاهد بهبود نسبی بود و در برخی از نمادهای بزرگ بازار مانند فولاد، فملی، شستا، نوری، فخوز و بانک ملت شاهد رشد قیمت بودیم

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _ دوشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه، را اینگونه تحلیل می‌کند: نماگر بازار بورس تهران در روزی جاری با ثبت کاهش ۹۰۳ واحدی به سطح ۱,۱۸۶,۹۳۸ واحد رسید؛ شاخص کل هم وزن با کاهش ۸۷۶ واحدی در سطح ۴۲۷,۲۶۵ واحد قرار گرفت؛ شاخص کل بازار کاهش ۰.۰۸ درصد و شاخص هم وزن کاهش ۰.۰۲ درصدی را تجربه کردند.

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳۱,۴۲۵ میلیارد ریال بود؛ شاخص کل فرابورس با رشد ۷ واحدی به سطح ۱۷,۶۰۴ واحد رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۱۵۷,۲۰۴ میلیارد ریال و حجم معاملات برابر ۶۰۹ میلیون برگه سهم بود. در روز جاری وضعیت حجم معاملات شاهد بهبود نسبی بود و در برخی از نمادهای بزرگ بازار مانند فولاد، فملی، شستا، نوری، فخوز و بانک ملت شاهد رشد قیمت بودیم اما لازم به ذکر است که در بسیاری از نمادهای کوچک بازار وضعیت صفوف فروش همچنان پا برجا است و تقاضایی برای خرید این نمادها وجود ندارد.

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۳,۰۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته در همین ماه کاهش بسیار چشمگیری داشته است. فملی، فولاد و شستا به ترتیب با مقادیر ۲۳۳۰، ۱۴۵۰ و ۱۰۲۱ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

گزارش خوب شرکت‌های بزرگ بازار احتمالاً به زودی محرک رشد قیمت‌ها خواهد بود؛ برای نمونه گزارش شرکت فولاد مبارکه اصفهان را در زیر می‌بینید (گزارش ماهانه فولاد)؛ برخی از شرکت‌ها مانند نوری نیز تصمیم به انتشار اوراق تبعی کرده‌اند که این موضوع تأثیر مثبت بر سهام این شرکت داشته است.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان سرمایه ثبت شده ۲۰۹,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ معادل ۹۰,۸۵۴,۰۶۵ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۵۲ درصد افزایش داشته است.

بورس امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

گزارش مالی فولاد مبارکه

بورس امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

حمایت همه جانبه از بازار سرمایه

زمینه‌های حضور همراه با اعتماد مردم در بازار سرمایه باید با آموزش و ایجاد تمهیدات لازم فراهم باشد. سیاسی کردن بازار سرمایه و ورود غیر کارشناسی فعالان سیاسی در اظهار نظر نسبت به بورس از مشکلات امروز بازار سرمایه است سیستم بانکی در این شرایط می‌تواند به کمک بازار بورس بیاید و با ایجاد امکان لازم برای اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران بورسی، رونق را به بازار بازگرداند.

سخنان حسن روحانی مبنی بر «حمایت همیشگی دولت از بورس» در حالی است که روند منفی و ریزشی بازار بورس در چندین ماه متوالی و اعتراضات چندین‌باره سهامداران در روزهای اخیر مقابل مجلس و ساختمان بورس نشان از بی‌تدبیری دولت و عدم حمایت‌های لازم از بورس است.

به نظر می‌رسد دولت تنها با گفتاردرمانی سهامداران متضرر را سرگرم می‌کند در حالی که با دعوت مسئولان دولت و شخص رئیس‌جمهور، بسیاری از مردم سرمایه‌های خود را وارد بورس کردند و به شدت متضرر شدند و پس از مدت‌ها که هفته گذشته جلسه سران قوا برای حل مشکل بورس قرار بود برگزار شود این جلسه لغو می‌شود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی, عضو هیئت رئیسه مجلس می‌گوید "شورای هماهنگی اقتصادی سران قوه با دستور کار تصمیم‌گیری درباره بورس امروز تشکیل جلسه می‌دهد؛ لازم به ذکر است که به علت اوضاع وخیم بازار سرمایه نیاز است این جلسه به سرعت برگزار شود.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید "دارایی‌های ارزی بانک‌ها، متناسب با نرخ تسعیر متناسب با شرایط غیر تحریمی است. بانک مرکزی برای مؤثر واقع شدن اصلاح نرخ تسعیر ارز در قیمت سهام بانک‌ها معتقد است اعطای معافیت مالیات سود ناشی از تسعیر، تا زمان نقد شدن آنها ضروری است. بر اساس نظر رئیس بانک مرکزی بخشی از دارایی‌های ارزی بانک‌های کشور در داخل کشور نیست و طلب آنها از کشورهای دیگر است و اگر نرخ تسعیر ارز (باز تبدیل) با نرخ‌های بالاتری شناسایی شود، درآمدهای موهومی برای بانک‌های مشخص می‌کند که این امر باعث می‌شود مالیات بیشتری هم پرداخت کنند؛ لذا تسعیر باید با شرایط تحریمی همگن باشد و اگر این شرایط رفع شد مجدد با نرخ‌های بالاتر تسعیر انجام می‌شود.

اخبار مالی شرکت‌ها

شرکت لاستیک سهند و رشد ۹۰ درصدی سود

شرکت صنایع لاستیکی سهند در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ به ازای هر سهم ۲,۷۶۲ ریال سود محقق کرده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد افزایش داشته است. پسهند با سرمایه ثبت شده ۳۵۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ مبلغ ۹۶۶,۷۸۷ میلیون ریال سود محقق کرده است.

فوکا، رشد ۲۳۷ میلیارد تومانی

شرکت فولاد کاویان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ معادل ۲,۹۷۳,۰۰۰ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۵۳۸% افزایش داشته است. فوکا با سرمایه ثبت شده ۵,۹۷۴,۷۲۶ میلیون ریال طی عملکرد ۱ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۲,۹۷۳,۰۰۰ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳۸ درصد رشد داشته است.

کلر، فروش ۲۷ میلیارد تومانی و رشد ۵۷ درصدی

شرکت کلرپارس طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ معادل ۲۶۷,۴۷۶ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۵۷ درصد افزایش داشته است. کلر با سرمایه ثبت شده ۳۲۷,۵۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۲۶۷,۴۷۶ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد رشد داشته است.

سیمان خوزستان

شرکت سیمان خوزستان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ معادل ۶۴۶,۹۷۷ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۲۰ درصد افزایش داشته است. سخوز با سرمایه ثبت شده ۱,۴۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۶۴۶,۹۷۷ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

شرکت بهنوش و رشد ۱۵۳ درصدی

شرکت بهنوش ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ معادل ۱,۴۴۷,۴۱۹ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۵۳ درصد رشد داشته است. غبهنوش با سرمایه ثبت شده ۳۶۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ مبلغ ۱,۴۴۷,۴۱۹ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۳ درصدی رشد داشته است

تأثیر در شاخص کل

بورس امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

تأثیر بر روی شاخص فرابورس

بورس امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

نقشه بازار

بورس امروز دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ + اخبار و وضعیت

کد خبر 489488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.