۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
تولید واکسن جدید کرونا در بریتانیا

محققان بریتانیایی اعلام کردند که به چهار هزار داوطلب نیاز دارند تا بتوانند فاز سوم کارآزمایی یک واکسن جدید را اجرا کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، واکسن جدید کرونا، تنها واکسن غیر فعال است که در لوتیان غربی در بریتانیا تولید شده است. واکسن غیر فعال یا واکسن کشته شده از ذرات ویروس تشکیل شده است که در آزمایشگاه کشته شده و سپس با استفاده از روش‌های شیمیایی یا حرارتی، ذرات ویروس غیر فعال شده‌اند تا قابلیت تولید بیماری را از دست بدهند. این نوع واکسن در طی ۱۰۰ سال گذشته برای واکسیناسیون میلیاردها انسان در برابر بیماری‌های آنفلوآنزای فصلی، هپاتیت A، فلج اطفال و هاری به کار رفته است.

دو مرحله اولیه آزمایشات مربوط به این واکسن جدید با موفقیت به اتمام رسیده و نتایج امیدوار کننده‌ای داشته است. محققان با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که این واکسن از ایمنی مناسبی برخوردار است. به نظر می‌رسد که مرحله نهایی کارآزمایی واکسن جدید هفته آخر ماه آوریل آغاز خواهد شد.

بزرگسالان سالمی که تا کنون واکسن کووید -۱۹ را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند در این آزمایش شرکت کنند. در این آزمایش بر خلاف آزمایشات مربوط به واکسن‌های دیگر، به افراد بالای ۳۰ سال دارونما تزریق نمی‌شود و به جای آن دو دوز واکسن تأیید شده آسترازنکا یا واکسن جدید تولید شده را دریافت می‌کنند.

در صورتی که نتایج این مرحله از بررسی واکسن جدید موفقیت‌آمیز باشد، ممکن است پاییز سال جاری تاییدیه اولیه را دریافت کند. اگر میزان کارآیی این واکسن مورد تأیید قرار بگیرد شرکت سازنده قادر است ۲۵۰ میلیون دوز از آن را در اختیار بریتانیا و دیگر کشورهای دنیا قرار دهد. قطعاً برای پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا در جهان، به واکسن‌های بیشتری نیاز خواهیم داشت، بنابراین تولید این واکسن جدید می‌تواند بسیار امیدوار کننده باشد.

کد خبر 489432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.