۲۱ هزار آمریکایی پس از دریافت واکسن کرونا بیمار شدند

ظرف یک هفته نزدیک به ۲۱ هزار آمریکایی پس از دریافت دوز اول واکسن کرونا به کووید-۱۹ مبتلا شدند.

به گزارش ایمنا، نزدیک به ۲۱ هزار نفر از ۴۷۰ هزار فرد آمریکایی که در هفته منتهی به ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) آزمایش کووید -۱۹ آنها مثبت بود، یک دوز واکسن ویروس کرونا را دریافت کردند. پزشکان معتقد هستند این مدرک نشانه بی تاثیر بودن واکسن‌ها نیست و این افراد پیش از تاثیر کامل واکسن به ویروس مبتلا شده بودند.

پژوهش منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در ماه مارس (اسفند) نشان داد که واکسن‌های "فایزر" و "مدرنا" نزدیک به ۸۰ درصد در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر هستند و هر دو واکسن تقریباً دو هفته پس از تجویز دوز دوم، به اثرگذاری ۹۰ تا ۹۵ درصدی می‌رسند.

متخصصان بهداشت گفته‌اند تا زمانی که واکسن‌ها کاملاً تاثیر نگذارند، تفاوت چندانی میان افراد واکسینه شده و کسانی که واکسن دریافت نکردند، وجود ندارد. بنابراین رعایت دستورالعمل‌های مقابله با کووید -۱۹ همچنان اهمیت دارد.

با این حال، گفته می‌شود بعضی مزایا برای کسانی که در فاصله تزریق بین دو دوز مبتلا می‌شوند وجود دارد. «کروتیکا کوپالی»، یک پزشک بیماری‌های عفونی مستقر در کارولینای جنوبی از مواجهه خود با بیمارانی می‌گوید که در فاصله تزریق دو دوز به کرونا مبتلا شده‌اند. اوشاهد بوده است که این افراد تنها علائم خفیفی را بروز می‌دهند.

روز پنجشنبه «آنتونی فائوچی»، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی گفت: «کسانی که پس از دریافت نخستین دوز واکسن به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، ممکن است دوز دوم خود را پس از بهبودی کامل دریافت کنند».

براساس آخرین آمار منتشر شده تا امروز بیش از ۳۲ میلیون نفر در آمریکا به کووید -۱۹ مبتلا شده و از این تعداد بالغ بر ۵۸۶ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون بیش از یک چهارم جمعیت آمریکا هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

‌منبع: برنا

کد خبر 489407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.