پیش‌بینی اعتبار برای پلاک‌کوبی ۲۰ درصد درختان شهر

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در بودجه ۱۴۰۰ مناطق ۱۵ گانه شهر اعتبار لازم برای پلاک‌کوبی ۲۰ درصد درختان پیش‌بینی شد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درختان موجودات زنده‌ای هستند که قطعاً باید شناسنامه داشته باشند. قانون حفظ و گسترش، کمیسیون ماده هفت یکی از شرح وظایف سازمان پارک‌ها در مورد درختان را تعیین کرده است مبنی بر این که ۲۰ درصد درختان هر سال باید شناسنامه جدید دریافت کنند بدان معنا که بار دیگر بازبینی و پلاک‌کوبی شوند، اما این اقدام از ۲۰ سال پیش رها شده بود.

وی افزود: از سال گذشته سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری با دعوت از شرکت‌های متعدد فرصتی برای معرفی پلاک‌های الکترونیکی ارائه کرد و این اقدام به صورت پایلوت روی درختان پارک شهید رجایی انجام شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان این که در بودجه ۱۴۰۰ مناطق پانزده گانه شهرداری اعتبار لازم برای پلاک‌کوبی ۲۰ درصد درختان پیش‌بینی شده است، گفت: یکی از شرح وظایف سازمان پارک‌ها و فضای سبز پلاک‌کوبی درختان است که آخرین متد پلاک‌های الکترونیکی است به اندازه چیپس‌های کوچک با ابعاد نیم سانتی‌متر در دو سانتی‌متر در ارتفاع بالاتر از دو متر مربع در قسمت پوست چوب پنبه بیرونی درخت نصب شده و هیچ آسیبی به درخت نمی‌زند.

مرتضایی‌نژاد گفت: در چهارباغ با توجه به بافت تاریخی محدوده، پلاک‌کوبی درختان به صورت پلاک فلزی انجام شده است، اما در حال حاضر پلاک‌کوبی درختان شهرهای بزرگ دنیا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که روی آن تمام مشخصات درخت قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: وقتی پلاک الکترونیکی روی درخت نصب می‌شود، اطلاعات درخت روی سامانه هوشمند نظارت همراه سازمان پارک‌ها قرار می‌گیرد و تمام اطلاعات در اختیار ما قرار دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان این که اطلاعات درختان از جمله گونه، سن، وضعیت سلامت روی پلاک الکترونیکی آن موجود است و ناظران سازمان امکان رصد وضعیت درختان شهر به عنوان موجودات زنده شهر را دارند، اظهار کرد: پلاک‌کوبی الکترونیکی ابتدا برای درختان با اهمیت و دارای سن بالا و در معرض خطر آغاز شده است.

کد خبر 489384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.