تحقق رویای کمیته معماری شورا در باغ فردوس تهران

رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران گفت: برای پیاده‌روی به باغ فردوس رفته بودم، همان شده است که در کمیته، در رویایمان برای این نقطه از شهر می‌دیدیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"اواسط سال ۹۷ به اتفاق همکارانم در کمیته معماری و طرح‌های شهری شورا به این جمع بندی رسیدیم که پروژه میدانگاه‌ها (پلازاها) را در دستور کار اصلی کمیته قرار بدهیم و تا حصول نتیجه پیگیری کنیم. بابک شکوفی عزیز بیش از سایر دوستان پیگیر به نتیجه رساندن کار بود و در به ثمر رسیدن کار، نقش اصلی را داشت.

پیشنهاد کردم در سازمان زیباسازی ستادی ایجاد شده و جلسات مستمری تشکیل شود. در جلسات ستاد بنا بر موضوع نمایندگانی از سازمان زیباسازی، معاونت حمل و نقل و ترافیک، سازمان نوسازی، مناطق شهرداری و اعضای کمیته معماری و طرح‌های شهری شورا شرکت می‌کردند.

در کمیته، سه نقطه پایلوت را در مناطق یک، شش و ۱۱ انتخاب کردیم. فضای مقابل موزه سینما تا خیابان ولیعصر، خیابان برادران مظفر در مجاورت فرهنگستان هنر و سینما فلسطین و ضلع شمال شرقی میدان راه آهن. مناطق یک، شش و ۱۱ عضو ستاد شدند و هر چند در ابتدا نسبت به ایده میدانگاه‌ها با تردید و ناآشنایی نگاه می‌کردند، اما تدریجاً همراه شدند و به اصطلاح، پای کار آمدند.

جمع بندی در ستاد این بود که مناطق، بستر و فضا را آماده کنند و در ۱۰ روز نوروز ۹۹ رویدادهایی در هر یک از این سه نقطه با یک تم مشخص تعریف و برگزار شود. فضای مقابل باغ فردوس، میدانگاه هنر، کودک و خانواده نام گرفت. فضای مجاور فرهنگستان هنر به عنوان میدانگاه ادبیات و هنرهای تجسمی تعریف شد و عرصه ضلع شمال غربی میدان راه آهن، میدانگاه اقوام.

حرف ما این بود که تعریف رویداد ۱۰ روزه، ظرفیت‌های این فضا را آشکار می‌کند، شاید نتوان تعریف مستمر رویداد را ادامه داد اما تدریجاً، به شکل طبیعی این عرصه‌ها فعال خواهند شد.

برای پیاده روی به باغ فردوس رفته بودم، همان شده است که در کمیته معماری و طرح‌های شهری، در رویایمان برای این نقطه از شهر می‌دیدیم.

فضای بلااستفاده‌ای که ظهرها و شب‌های خلوت، گاهی محل مصرف مواد مخدر بود و بارها دیده بودم، امشب به یک میدانگاه اصیل ایرانی تبدیل شده بود. میدانگاهی که رنگ و بوی باغ ایرانی در آن آشکار است."

کد خبر 489371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.