۴ نماینده و هزاران احتمال!

۴ تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا امشب و فردا شب در حالی به مصاف حریفان خود می روند که در این میان شاگردان یحیی در خصوص صعود دیگر تیم ها به مرحله حذفی، نقش محوری ایفا می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ایرانی حاضر در این دوره لیگ قهرمانان آسیا امسال عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشته‌اند و در حال حاضر همگی می‌توانند از گروه‌های خود به مرحله حذفی رقابت‌ها صعود کنند. پرسپولیس، استقلال، فولاد و تراکتور با حضور سرمربیان ایرانی و جوان خود، برخلاف نظر برخی فوتبال دوستان برابر تیم‌های متمول حاشیه خلیج فارس عملکرد رضایت بخشی داشته‌اند و باید دید در دو هفته پایانی این تورنمنت چه نتیجه‌ای را رقم خواهند زد. در این میان و با توجه به عملکرد فولاد، تراکتور و استقلال در دیدارهای گذشته، آنها باید تمام تلاش خود را برای صعود به مرحله بعد داشته باشند و این مشروط به آن است که اگر می‌خواهند تیم‌های دوم گروهشان نام بگیرند باید در دسته بهترین تیم‌های دوم گروه بندی رقابت‌ها جای داشته باشند.

قرمزها، در حد انتظار!

یحیی گل محمدی و پرسپولیس که در دوره قبلی لیگ قهرمانان آسیا به فینال بازی‌ها رسیدند در حد انتظار هوادارانشان ظاهر شدند و عملکردی جز این از پرسپولیس فعلی نباید داشت. پرسپولیس نشان داده می‌تواند بین تیم‌های برتر دور حذفی و حتی نماینده غرب آسیا در فینال باشد. در حال حاضر قرمزها با ۴ برد پیاپی و کسب ۱۲ امتیاز در صدر گروه E قرار دارند و صعود خود را به مرحله بعدی مسجل کرده‌اند. شاگردان گل محمدی در دو دیدار آینده خود برابر الوحده امارات و الریان قطر خواهند رفت و می‌توانند حتی با کسب حداقل امتیازات نیز به عنوان تیم اول به مرحله حذفی راه یابند. در این گروه تیم الوحده با ۷ امتیاز کاندیدای تیم دوم صعود کننده به مرحله بعد است و اتفاقات عجیبی مثل باخت به گوای هند و امتیازگیری این تیم هندی از الریان در دو هفته پایانی می‌تواند معادلات را بر هم بزند.

۴ نماینده و هزاران احتمال!

همه چیز در دست پرشورها

در گروه B شاگردان خطیبی تا اینجای کار عملکرد رضایت‌بخشی داشته‌اند و در دو دیدار پایانی نیز همه چیز در اختیار خودشان است. قرمزهای تبریزی با ۶ امتیاز در جایگاه دوم گروه قرار داشته و تنها دو امتیاز با تیم اول یعنی شارجه امارات فاصله دارند. تراکتور در دو هفته پایانی با پاختاکور ازبکستان و شارجه امارات دیدار می‌کند و می‌تواند با برد برابر این حریفان حتی به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی صعود کند. این در حالی است که پاختاکور در این گروه ۳ امتیاز دارد و قرمزهای تبریزی باید خطر امتیازگیری آن‌ها را در نظر داشته باشند البته آن‌ها اگر می‌خواهند به عنوان تیم دوم گروه صعود کنند باید نسبت به دیگر تیم‌های دوم گروه‌های دیگر وضعیت بهتری داشته باشند چرا که امتیاز تیم‌های دوم ملاک صعود آنها به مرحله حذفی است. در حال حاضر همه تیم‌های دوم دیگر گروه‌ها ۷ امتیاز هستند و تنها تراکتور ۶ امتیازی است.

۴ نماینده و هزاران احتمال!

معادلات گروه استقلال و احتمال دربی آسیایی

استقلال در این تورنمنت و تا این جای کار عملکرد بدی نداشته است و با این که یک بازی را به الدحیل واگذار کرده اما هواداران این تیم تاکنون از شاگردان مجیدی راضی هستند. استقلال با ۷ امتیاز و هم امتیاز با الاهلی عربستان در جایگاه دوم گروه قرار دارد. تیم اول گروه یعنی الدحیل با یک امتیاز بیشتر از این دو تیم صدرنشین گروه C رقابت‌هاست. این در حالی است که در دو دیدار باقی مانده این گروه دو تیم الاهلی و استقلال می‌توانند با لغزش تیم قطری به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی بروند البته با توجه به عملکرد خوب تیم قطری این احتمال ضعیف به نظر می‌رسد. شاگردان مجیدی چهارشنبه و جمعه همین هفته به ترتیب به مصاف الاهلی عربستان و الشرطه عراق خواهند رفت و البته مصاف آسانی هم در برابر حریفان خود نخواهند داشت. در واقع دیدار بامداد چهارشنبه استقلال برابر الاهلی مهم‌ترین بازی گروه خواهد بود تا به نوعی تکلیف صعود کنندگان به دور بعدی مشخص شود. گفتنی است در این گروه حذف زودهنگام الشرطه را شاهد بوده‌ایم و آنها بدون امتیاز در قعر جدول گروه قرار دارند از طرف دیگر ممکن است در شهریورماه سال جاری شاهد یک شهرآورد آسیایی باشیم، با توجه به صدرنشینی محتمل پرسپولیس در گروه پنجم مسابقات این احتمال وجود دارد که در صورت دوم شدن استقلال در گروه سوم در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا سرخابی‌های پایتخت برابر هم صف‌آرایی کنند البته این الدحیل است که با نتایج دو بازی آینده خود برای برگزاری دیدار پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا تعیین تکلیف می‌کند. اگر الدحیل هر دو بازی خود را ببرد، استقلال حتی در صورت برد مقابل الاهلی و الشرطه دوم می‌شود و اگر به عنوان یکی از تیم‌های دوم صعود کند، برخورد این تیم با پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی قطعی خواهد شد.

۴ نماینده و هزاران احتمال!

کار سخت فولاد در گروه D

شاگردان نکونام کار دشواری نسبت به دیگر نمایندگان ایرانی برای صعود دارند. آنها امروز به مصاف السد قطر و تیم آماده ژاوی می‌روند و باید دید چه نتیجه‌ای برابر تیم قطری خواهند گرفت. فولادی‌ها در حال حاضر با ۵ امتیاز در جایگاه سوم گروه D قرار دارند و النصر عربستان با ۸ و السد با ۷ امتیاز را بالای سر خود می‌بینند. تیم جنگنده نکونام باید ۱۸۰ دقیقه حساس را برابر السد و الوحدات اردن طی کند و انتظار می‌رود فولادی‌ها در این دو دیدار از هرچه دارند برای صعود به مرحله بالاتر مایه می‌گذارند البته مصاف السد قطر و النصر عربستان در هفته پایانی این گروه قطعاً می‌تواند بسیاری از معادلات را به هم بریزد.

۴ نماینده و هزاران احتمال!

تقابل‌های احتمالی و نقش شاگردان یحیی

اما مصاف‌های احتمالی دور حذفی رقابت هایلیگ قهرمانان آسیا به قرار زیر است که همانطور که اشاره شد ممکن است شاهد یک دربی آسیایی باشیم:

استقلال تاجیکستان (تیم اول گروه A) _ الدحیل (تیم اول گروه C)

النصر (تیم اول گروه D) _ الهلال (تیم دوم گروه A)

السد (تیم دوم گروهD)_ الشارجه (تیم اول گروه B)

پرسپولیس (تیم اول گروه E) _ استقلال ( تیم دوم گروه C)

اما واقعیت این است که هنوز دو بازی دیگر از مرحله گروهی باقی مانده و ممکن است مسابقات به شکلی رقم بخورد که برخی تیم‌هایی که اکنون در جایگاه دوم هستند شانس خود را به عنوان سه تیم دوم صعود کننده از دست بدهند. برای مثال اگر پرسپولیس در دو بازی آتی خود مقابل الوحده و الریان تن به شکست بدهد (که کمی دور از ذهن است) و الوحده از دو دیدار خود ۶ امتیاز بگیرد، با ۱۲ امتیاز به عنوان تیم دوم صعود می‌کند و در این شرایط از بین یکی از تیم‌های دوم فعلی حذف خواهند شد که می‌تواند از بین استقلال، تراکتور و یا دیگر تیم‌ها باشد. از این رو می‌توان با قاطعیت مدعی شد پرسپولیس علاوه بر این که برای صعود به عنوان تیم اول بازی می‌کند، برای دیگر تیم‌های ایرانی هم بازی می‌کند تا با شکست الوحده آنها را در امتیاز ۷ نگه دارد.

در حال حاضر تیم‌های الهلال با ۷ امتیاز، تراکتور با ۶ امتیاز، استقلال با ۷ امتیاز، السد با ۷ امتیاز و الوحده با ۷ امتیاز تیم‌های دوم گروه‌های غرب آسیا محسوب می‌شوند. تمام تیم‌ها ۷ امتیازی هستند به جز تراکتور که ۶ امتیازی است.

بر همین اساس نمایندگان ایرانی باید امتیاز خود را افزایش دهند تا شانس خود را برای صعود بیشتر کنند. از این رو تمام نگاه این تیم‌ها به نتایج دیگر تیم‌های دوم است. الوحده یکی از تیم‌های دوم پرقدرت منطقه است که در صورت پیروزی برابر پرسپولیس قطعاً یکی از صعود کنندگان خواهد بود. الوحده حتی با کسب یک تساوی از پرسپولیس در بازی فردا شب با یک بازی بیشتر ۸ امتیازی می‌شود و بالاتر از دیگر تیم‌ها قرار می‌گیرد و در بازی آخر خود با شکست دادن گوا قطعاً باز هم یکی از تیم‌های دوم صعود کننده خواهد بود. اما اگر پرسپولیس موفق شود امشب الوحده را شکست دهد، این تیم در همان امتیاز ۷ باقی می‌ماند و این فرصت در اختیار استقلال، تراکتور و حتی فولاد قرار می‌گیرد تا با پیروزی در بازی‌های بعدی خود به ترتیب ۱۰، ۹ و ۸ امتیازی شوند و از نظر امتیازی بالاتر از الوحده ۷ امتیازی قرار بگیرند.

به هر ترتیب شرایط جدولی به گونه‌ای است که پرسپولیس با پیروزی در بازی با الوحده نه تنها قدرتمندانه‌ترین صعود خود را به عنوان تیم اول جشن خواهد گرفت بلکه به دیگر نمایندگان ایران نیز از نظر امتیازی کمک کرده و استقلال، تراکتور و حتی فولاد با پیروزی پرسپولیس می‌توانند بسیار از قبل امیدوارتر به صعود باشند. باید دید پرسپولیسی‌ها امشب مقابل الوحده چه خواهند کرد چرا که حالا نگاه دیگر تیم‌های ایرانی نیز به موفقیت این تیم است.

کد خبر 489337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.