ممنوعیت استفاده از کولرگازی در مناطق غیر گرمسیری

سخنگوی صنعت برق گفت: همه شرکت‌ها و اداره‌های وابسته به وزارت نیرو در مناطق غیرگرمسیری ممنوعیت استفاده از کولرگازی دارند.

به گزارش ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: با توجه به محدودیت تولید برق نیروگاه‌های برق آبی و تداوم آن در ماه‌های آینده وزارت نیرو به شرکت‌های آب و برق سراسر کشور ابلاغ کرده تا میزان مصرف خود را به ۵۰ درصد ماه‌های مشابه در سال گذشته برسانند.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف استفاده از وسایل سرمایشی و کولرهای گازی در استان‌های گرمسیری فقط با تنظیم دما بر روی ۲۶ درجه مجاز است.

سخنگوی صنعت برق افزود: استفاده از کولرگازی در مناطق عادی غیر گرمسیری برای همه زیر مجموعه‌های وزارت نیرو و صنعت برق ممنوع است.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد این شرکت‌ها و اداره‌ها پس از اتمام کار نسبت به از مدار خارج کردن وسایل سرمایشی، روشنایی‌های غیرضروری و سایر وسایل برقی بدون کاربرد اهتمام جدی داشته باشند.

رجبی مشهدی این اقدام وزارت نیرو را گامی برای تشویق سایر دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور برای رعایت جدی مدیریت مصرف آب و برق عنوان کرد و گفت: اعمال صرفه جویی در مصرف کمک خواهد کرد در این شرایط کرونایی امکان تأمین برق برای همگان فراهم شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 489331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.